شهید طهرانی مقدم نیت‎های عظیمی داشت و به کم قانع نبود

ایسنا/قم نویسنده کتاب خط مقدم بیان کرد: این شهید والا مقام نظری بسیار بالا و نیت‌های بسیار عظیمی داشت و به کم قانع نبود، در موشکی نیز به بورد کم راضی نبود و همواره به دنبال پیشرفت بیشتر بود و در عمل اخلاص داشت.

شهید طهرانی مقدم نیت‎های عظیمی داشت و به کم قانع نبود

فائضه غفار حدادی در مراسم قرار سه شنبه ها که در مجتمع ناشران برگزار شد، با ذکر این مطلب پس از اینکه به زیارت حضرت معصومه (س) آمدم تصمیم گرفتم که زندگی نامه شهید تهرانی مقدم را بنویسم، گفت: همیشه در کتاب های خود تلاش می کنم چگونه شهید زیستن را تبیین کنم، باید بخوانیم و فرابگیریم و زندگی مان همانند شهدا باشد.

نویسنده کتاب خط مقدم افزود: تصمیم بر این شد که دو سال از زندگی شهید تهرانی مقدم نوشته شود و این 2 سال با همه وقایع باشد و با توجه به اینکه منابع را چندین بار مطالعه کرده بودم خدا توفیق داد و کتاب مردی با آرزوهای دور را نوشتم.

وی بیان کرد: روزی که کتاب مردی با آرزوهای بزرگ را تحویل دادم ناراحت بودم و با خود گفتم که هزار قصه ناگفته وجود داشت و ننوشتم، این کتاب را سالگرد شهید چاپ کردم و یک سال پس از آن کتاب روایت خط مقدم را نوشتم.

غفار حدادی یادآورشد: پسرم دوم من 8 ماه بود و کار نوشتن کتاب را پذیرفتم و به آنها تاکید کردم که دچار محدودیت هستم و همکاران این موضوع را پذیرفتند که اگر هر بخش از کار دچار مشکل بود کمک کنند.

وی بیان کرد: اسنادی که به دست من رسیده بود اکثرا خاطرات بودند و اسناد دیگر نیز روزنامه‌های دوران گذشته بودند، در بخشی از کتاب خط مقدم در زمینه پرتاب موشکی که اتفاق افتاد هر قسمت را یک نفر تعریف کرد و مصاحبه شنونده ها به صورت کامل موضوع پرتاب موشک را بیان نکردند.

نویسنده کتاب خط مقدم تصریح کرد: هر چیزی را که خواندم و هر موضوعی که در مصاحبه‌ها بود را در کنار یکدیگر آوردم و همانند رگه‌های طلایی که در بیابان ریخته شده کنار یکدیگر جمع کردم و به تندیس طلا تبدیل کردم.

نویسنده و پژوهشگر حوزه فرهنگ مقاومت و پایداری با ذکر این مطلب که نویسندگی من به دعوت شهدا بود، یادآورشد: در کلاس تصویرگری شرکت می‌کردم و در کنار آن در کلاس داستان نویسی نیز حضور پیدا کردم، انتشاراتی در آن مکان وجود داشت و برخی نویسندگان کار را نپذیرفته بودند و این انتشارات به تربیت نویسنده روی آورد.

غفار حدادی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید تهرانی مقدم افزود: این شهید والا مقام  نظری بسیار بالا و  نیت‌های بسیار عظیمی داشت و به کم قانع نبود، در موشکی نیز به بورد کم راضی نبود و همواره به دنبال پیشرفت بیشتر بود و در عمل اخلاص داشت.

وی در پایان گفت: در کتاب خط مقدم برای من قسمتی که برای نخستین بار قرار است موشک پرتاب شود و زیارت عاشورا پای موشک خوانده می‌شود را بسیار دوست دارم چون مشخص نیست که موشک پرتاب می شود و یا خیر و به هدف می خورد و چه موضوعی پیش می آید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان