بهره مندی ۱۳۶ روستای استان قم از نعمت گاز

ایسنا/قم مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: ضریب نفوذ گاز در بخش شهری ۵/۹۹ درصد و ضریب نفوذ گاز در روستاها ۹۴ درصد است؛ یعنی از ۱۶۱ روستا ۱۳۶ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

بهره مندی 136 روستای استان قم از نعمت گاز

علیرضا نصیری امروز در چهارمین جلسه شورای اداری استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، گفت: منابع گازی کشور به دو بخش منابع گاز ترش و شیرین تقسیم می‌شود.

وی افزود: منابع گاز شیرین منابعی بوده که هیدروکربن‌های سبک داشته و به‌عنوان گاز طبیعی استفاده می‌شود، منابع گازترش نیز از هر دو هیدروکربن‌های سبک و سنگین برخوردار است.

مدیرعامل شرکت گاز قم یادآورشد: استان قم در مسیر چهار خط سراسری گاز قرار دارد،با ایجاد خط لوله سراسری در این استان طی سنوات گذشته، حتی یک مورد هم قطعی گاز نداشتیم.

وی گفت: 420 هزار مشترک گاز در استان قم وجود دارد. ضریب نفوذ گاز در بخش شهری 5/99 درصد و ضریب نفوذ گاز در روستاها 94 درصد است؛ یعنی از 161 روستا 136 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

نصیری با ذکر این مطلب که امسال توانستیم گازرسانی به بخش قاهان به‌عنوان یکی از طرح‌های فوق‌العاده سخت را به بهره‌برداری برسانیم، یادآورشد: با انجام این طرح 20 روستا آماده گازرسانی شده و  12 روستا را اشتراک‌پذیری کردیم.

مدیرعامل شرکت گاز قم ابراز امیدواریم کرد که با اجرای گازرسانی به 6 روستای باقی‌مانده قم تا سال آینده به نخستین استان سبز کشور تبدیل شویم.

وی بیان کرد: توسعه غیرمجاز گاز در داخل ادارات و منازل بسیار کار خطرناکی است که از مدیران ارشد استان خواستاریم که روی این موضوع کارکرده و مانع بروز حوادث ناگوار در سطح ادارات شوند.

وی از سه هزار و 786 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در استان خبردادو گفت: نصب تعداد 174 هزار علمک گاز و 38 ایستگاه سی ان جی ازجمله خدمات شرکت گاز استان قم به مردم بوده است. همچنین به 13 شهرک صنعتی نیز گازرسانی شده است.

نصیری اظهارکرد: خوشبختانه هیچ مشترک و متقاضی با پاسخ منفی در جهت گازرسانی قرار نگرفته است و در حال حاضر این تعداد شهرک 3400 مشترک صنعتی را در برگرفته است.در سال جاری نمودار مصرف گاز استان از حد مجاز کمتر بوده است، خاطرنشان کرد: رسیدن به این مهم حاکی از فرهنگ مردم در استفاده بهینه از گاز بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان