آیا خروپف را می توان با جراحی بینی درمان کرد؟

مسیر تنفس صحیح و اصلی ما از طریق بینی انجام می شود. یعنی اگر افرادی در طول روز بیش از پنجاه درصد طول روز را از طریق دهان تنفس می کنند، قطعا دچار مشکل هستند. مسیرتنفس، از ریه به نای، حلق و در نهایت بینی می رسد، بنا براین دم و بازدم در تنفس، مسیر نسبتا طولانی ای را طی می کند. اگر در هر قسمت از این نقاط، فرد دچار تنگی این مجرا باشد، ممکن است دچار خروپف بشود که با مشکلات بسیار زیادی همراه است که علاوه بر مشکلات بالینی، باعث ایجاد مشکلات فردی، اجتماعی و خانوادگی برای شخص می شود.

فردی که دچار اختلالات انسدادی موقع خواب هست دارای این عوارض می باشد؛ شخص در حال خروپف کشیدن است، خروپف می کند، صدای هر خروپف نسبت به صدای خروپف قبلی؛ شدید و شدید تر خواهد شد تا جایی که ناگهان تنفس قطع می شود و بعد از چند ثانیه با یک خرناس شدید تنفس دوباره از سر گرفته می شود که معمولا کسانی که در خانه و نزدیک شخص هستند، با نگرانی از خواب بیدار می شوند و این وضعیت را نظاره گر هستند. اگر این توقف تنفس، بیش از ده ثانیه طول بکشد و یا اگر بیش از سه مرتبه در طی خواب تکرار شود، می تواند عوارض جبران نا پذیری ایجاد کند.

آیا خروپف را می توان با جراحی بینی درمان کرد؟

از دلایل شایع خروپف میتوان به افرادی اشاره کرد که دچار انحراف بینی خیلی شدید هستند، انسداد بینی دارند و به راحتی نمی توانند از طریق بینی شان تنفس کنند و این باعث ایجاد خروپف در فرد می شود. اگر خروپف افزاد  تنها به دلایل عنوان شده در انسدادهای بینی باشد، با عمل جراحی بینی مشکل شان بر طرف خواهد شد. دکتر امید ابراهیمی یکی از بهترین جراحان حاذق بینی در ایران است، که با سابقه بیش از 5000 عمل جراحی بینی می‌تواند مشکلات تنفسی بیماران را به بهترین شکل برطرف نماید.

آیا خروپف را می توان با جراحی بینی درمان کرد؟

در خیلی از موارد دیگر علت خروپف کوچک بودن چانه است، یعنی افرادی را می بینیم که معمولا غبغب های خیلی بزرگ و چانه خیلی کوچکی دارند؛ اصطلاحا فک پایین شان کوچک تر از فک بالایی آن ها است. این به خودی خود باعث می شودم که هنگامی که فرد می خوابد؛ عضلات ناحیه گردن در زمان خواب شل شود، همچنین عضلاتی مثل زبان نیز شل می شود و در قسمت انتهای حلق قرار میگیرد که باعث تشدید خروپف می شود، به عبارت دیگر انسداد تنفسی ایجاد می شود و فرد به زور و با یک دم یا بازدم عمیق، دوباره تنفس را برقرار می کند که آن را به صورت خروپف متوجه می شویم. در این مواقع با جراحی چانه که اصطلاحا به آن جراحی ژنیو پلاستی می گویند، قسمت استخوان چانه و یا حتی خود فک پایین را می شود جلو تر آورد و این می تواند کمک کند که عضلات ناحیه حلقی جلو تر کشیده شود و وقتی این اتفاق می افتد این فضا و مجرا بازتر شده و مشکل خروپف بر طرف خواهد شد.

همچنین ممکن است دلیل خروپف هیچ یک از موارد ذکر شده نباشد و صرفا به دلیل چاقی زیاد در اطراف این ناحیه باشد، یعنی افرادی که غبغب های خیلی بزرگ دارند، خود این فشار چربی ها و غبغب که به گردن و اطراف آن وارد می شود، می تواند باعث ایجاد خروپف شود که این مشکل نیز با ساکشن کردن و برداشتن چربی های موجود در ناحیه اطراف گردن می تواند به رفع مشکل خروپف کمک کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان