تغییر سبک زندگی از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند

خبرگزاری ایرنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با بیان اینکه با تشخیص زود هنگام، نیمی از سرطان‌ها قابل درمان است گفت: با تغییر سبک زندگی می‌توان تا 40 درصد از ابتلای افراد به بیماری سرطان پیشگیری کرد.

الهام بهره‌مند روز پنجشنبه افزود: کنترل وزن، ورزش منظم، رعایت رژیم غذایی، کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده، محدود کردن مصرف گوشت قرمز، افزایش مصرف روزانه میوه‌ها و سبزیجات، محدود کردن مصرف مواد غذایی سرخ شده و قطع مصرف الکل در کاهش ابتلای افراد به سرطان بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل خطر در بیماری‌های غیرواگیر، تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند، نمک و چربی است، اظهار داشت: داشتن سبک زندگی سالم نقش چشمگیر در کاهش ابتلای افراد به انواع سرطان دارد و با داشتن فعالیت بدنی منظم به صورت دستکم روزانه 30 دقیقه و پنج روز در هفته، احتمال ابتلا به سرطان کاهش می‌یابد.

وی گفت: الگوی تغذیه‌ای صحیح و سه اصل تعادل، تنوع و تناسب، تمام مواد مغذی و اصلی مورد نیاز بدن را از طریق مصرف همه گروه‌های غذایی از جمله نان و غلات، میوه ها، سبزیجات، گوشت و تخم مرغ، حبوبات، مغزها و لبنیات تامین می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با بیان اینکه طبق آخرین آمار منتشر شده، سرطان معده به عنوان شایع‌ترین عامل اصلی مرگ و میر در جمعیت زیرپوشش این واحد دانشگاهی است افزود: بیماری‌های غیرواگیر، عامل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در تمام کشورهای جهان است که پیشگیری و کنترل آن، نیازمند فرهنگ‌سازی و تلاش جمعی دست اندرکاران حوزه سلامت می‌باشد.

یکم تا هفتم بهمن هر سال به عنوان هفته ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به 363 هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد.

مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت‌حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان