پرفروش‌ترین خودروهای برقی در سال ۲۰۱۹

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس تازه ترین آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت clean technica، کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو فهرستی پنج گانه از بهترین خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست که در سال 2019 میلادی روانه بازارهای جهانی شده اند، تهیه و منتشر کرده‌اند تا مشتریان و علاقمندان به خریداری و استفاده از این آنها از برترین محصولات موجود آگاه شده و در صورت تمایل، خرید موفق تری را داشته باشند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

نمودار زیر به ترتیب پرفروش ترین و محبوب ترین خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست را در جهان نشان می دهد:

بر اساس نمودار بالا، خودروی برقی تسلا مدل 3 موفق شده است جایگاه نخست این رده بندی را به خود اختصاص دهد. 301 هزار دستگاه از این محصول در سال 2019 میلادی در بازارهای جهانی عرضه و فروخته شده است.

تسلاموتورز یکی از شرکت‌های خودروسازی نوظهوری است که در چند سال اخیر با معرفی و عرضه خودروهای تمام برقی و الکتریکی قدرتمند با توان پیمایش مسافت‌های طولانی و ظرفیت بالای باتری توانسته است نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان را در سراسر جهان به خود جلب کند و سهم قابل توجهی را از بازارهای جهانی به خود اختصاص دهد.

بعد از آن خودروهای BAIC – EU series و نیسان لیف (nissan LEAF) به ترتیب با فروش 111 هزار و 70 هزار دستگاه در رتبه های دوم و سوم جدول جای گرفته اند.

با نگاه مختصری به این جدول می توان دریافت که بازار خودروهای برقی هم اکنون تحت سلطه خودروسازان آمریکایی (تسلا موتورز)، چینی (BAIC، BYD و SAIC ) و ژاپنی (Nissan) است.  

رتبه های چهارم و پنجم این فهرست نیز به خودروهای BYD yuan/S2 EV و SAIC Baujon E series تعلق یافته است که به ترتیب 68 هزار و 60 هزار دستگاه در بازارهای جهانی فروخته اند.

از بزرگترین بازارهای فروش خودروهای برقی علی‌الخصوص تسلا می‌توان به کشورهای اروپایی و منطقه اسکاندیناوی، ایالات متحده آمریکا، کانادا و چین اشاره کرد.

کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال 2025 میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتاً تا دهه 2040 میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان