بازار فروش خودروهای برقی در چین چطور است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در سال های اخیر که استقبال بی نظیری از خریداری و استفاده از خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست شده است، بسیاری از شرکت های خودروسازی در جهان به سمت و سوی توسعه، تولید و عرضه خودروهای برقی ، هیبریدی و پلاگین هیبریدی روی آورده اند.

حالا تازه ترین آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت clean technica نشان می دهد که 1.18 میلیون دستگاه برقی در سال 2019 میلادی روانه بازار چین شده و به فروش رفته است. این امر حاکی از آن است که مشتریان چینی استقبال بی نظیری از خرید محصولات پاک کرده اند و بدین ترتیب روند فروش خودروهای برقی در این کشور رو به رشد و صعودی گزارش شده است.

چین یکی از بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می رود که در صورت تجربه روند کاهشی یا افزایشی، کارشناسان و تحلیلگران معمولا آن را به بسیاری دیگر از بازارهای جهانی تعمیم می دهند.

این در حالیست که برخی از آنها بر این باورند که فروش خودروهای برقی در چین در شش ماه گذشته روندی کاهشی را تجربه کرده و همچون قبل با صعود قابل توجهی مواجه نبوده است.

بالغ بر 150 هزار دستگاه خودروی برقی در ماه دسامبر 2019 میلادی به فروش رفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش یافته است ولی در مجموع سهم خودروهای الکتریکی در این کشور به 6.8 درصد رسیده است.

SXdshyLp5Hmc

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان