رابط منطقه ۱۴ مطرح کرد:

کمبود سرانه‌های ۷ گانه و توزیع نامتوازن سرانه فضای سبز از چالش‌های پیش روی منطقه ۱۴

حاجی قربانی دولابی مشکلات و چالش‌های پیش روی منطقه ۱۴ را تشریح کرد.

کمبود سرانه‌های 7 گانه و توزیع نامتوازن سرانه فضای سبز از چالش‌های پیش روی منطقه 14
کمبود سرانه‌های 7 گانه و توزیع نامتوازن سرانه فضای سبز از چالش‌های پیش روی منطقه 14

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حسین حاجی قربانی دولابی رابط منطقه 14 و دبیر شورایاری محله سرآسیاب دولاب به نمایندگی از شورایاران گزارش عملکرد شورایاری منطقه را در یکصد و نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز برگزار شد، تشریح کرد.

دبیر شورایاری محله سرآسیاب دولاب در معرفی منطقه اظهار کرد: مساحت منطقه بالغ بر 22 کیلومتر مربع است که از لحاظ وسعت رتبه 10 را در بین مناطق دارد و در این منطقه جمعیتی بالغ بر 489 هزار و 100 نفر زندگی می‌کنند که از لحاظ تراکم جمعیتی در بین مناطق رتبه دو را دارد.

حاجی قربانی دولابی با اشاره به تقسیم بندی منطقه 14 به 6 ناحیه و 20 محله اظهار کرد: بافت فرسوده منطقه بیش از 300 درصد از کل منطقه را شامل می‌شود.

او در تشریح وضعیت فرهنگی و اجتماعی منطقه 14 افزود: مراکز اجتماعی و فرهنگی منطقه شامل 84 مسجد، 21 زمین و چمن مصنوعی، 152 مدرسه دولتی، 40 مدرسه غیرانتفاعی، یک مددسرا، 24 کتابخانه، یک مجتمع بهاران، سه مرکز کوثر، 21 سرای محله و 6 پاتوق محله است.

دبیر شورایاری محله سرآسیاب دولاب در تشریح مراکز مهم و خاص منطقه 14 بیان کرد: باغ وثوق الدوله، مسجد تاریخی بقیه الله، آرامستان زرتشیان و ارامنه، بقیه 40 تن، بازار گل شهید محلاتی از مراکز مهم و خاص منطقه است.

حاجی‌قربانی دولابی در تشریح فرصت‌ها و قابلیت‌های کلیدی منطقه گفت: هویت مذهبی و سنتی منطقه که با عنوان دارالمومنین شهر تهران شناخته می‌شود یکی از فرصت‌های کلیدی منطقه به شمار می‌رود که با تقدیم بیش از 2 هزار و 700 شهید و دارا بودن چهره‌های ماندگار از ظرفیت‌های بی بدیل این منطقه است که می‌توان مورد توجه قرار داد.

او ادامه داد: وجود بازار گل شهید محلاتی و مجتمع تفریحی و شهربازی بوستان بسیج، از دیگر ظرفیت‌ها و فرصت‌های کلیدی منطقه 14 است.

دبیر شورایاری محله سرآسیاب دولاب در تشریح چالش‌ها و مشکلات منطقه گفت: کمبود سرانه‌های 7 گانه، وجود بافت متراکم و فرسوده، توزیع نامتوازن سرانه فضای سبز، تعیین تکلیف پروژه‌های کلان ترافیکی فرامنطقه‌ای، تصویب طرح موضوعی بلوار شهید گل‌شناس، نحوه بهره برداری از اماکن و فضا‌های ورزشی از چالش‌های منطقه 14 است.

حاجی قربانی دولابی در تشریح راهکار‌ها و پیشنهادات حل مشکل منطقه 14 اظهار کرد: در حوزه عمران و ترافیک احداث پل روگذر شهید محلاتی به اتوبان بسیج و همچنین احداث پل عابر پیاده ایستگاه متروی پیروزی، تعیین تکلیف پروژه‌های ترافیکی کلان منطقه، احداث پارکینگ‌های محله‌ای، افزایش سرانه‌های هفت گانه به ویژه خدماتی، درمانی و فرهنگی می‌تواند راهکار‌های مناسبی در حوزه مشکلات عمران و ترافیک باشد.

او در تشریح راهکار‌های خود برای حل مشکل شهرسازی منطقه گفت: ارائه بسته‌های تشویقی برای پلاک‌های فرسوده و گذر‌های فی مابین، و تهیه بسته‌های تشویقی برای تجمیع بافت‌های ریزدانه، تعیین تکلیف متولی تیر‌های برق مزاحم در معابر و اصلاح مرز بندی مناطق می‌تواند بسیاری از مشکلات منطقه را در حوزه شهرسازی حل کند.

دبیر شورایاری محله سرآسیاب دولاب بیان کرد: در حوزه خدمات شهری و محیط زیست راهکار‌هایی را که می‌توان ارائه کرد تملک گلخانه‌های قدیمی، پیش بینی ابزار‌های تشویقی برای نظارت مردم بر ارتقای سطح کیفی نگهداشت شهر، مناسب سازی آرامستان‌های دولاب و تفویض  اختیار درباره درختان مزاحم در معابر از دیگر اقدام‌هایی است که می‌توان در دستور کار قرار داد.

حاجی قربانی دولابی در تشریح راهکار‌ها و پیشنهادات خود در حوزه حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی خاطرنشان کرد: جلوگیری از واگذاری ورزشگاه آیت الله سعیدی، نامگذاری معابر و اماکن عمومی با نظر شورایاری‌ها، تبدیل تعرفه انشعابات سرا‌ها از تجاری به تعرفه فرهنگی، تعیین تکلیف نحوه مدیریت و جذب پرسنل و تعیین تکلیف مکاتبات واصله مدیریت محله از دیگر اقدام هایی است که می‌توان در حوزه حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی منطقه 14 انجام داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان