سئو، مهمترین مهارت مارکتینگ دهه ۲۰۲۰ از نگاه مایکروسافت

مایکروسافت اخیرا مقاله ای را در مورد مهمترین ترندهای مارکتینگ در دهه ۲۰۲۰ منتشر کرده که در آن بر اهمیت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تاکید شده است.

سئو، مهمترین مهارت مارکتینگ دهه 2020 از نگاه مایکروسافت

مایکروسافت اخیرا مقاله ای را در مورد مهمترین ترندهای مارکتینگ در دهه 2020 منتشر کرده که در آن بر اهمیت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تاکید شده است.

کارشناسان مایکروسافت در بخشی از این مقاله به معرفی مهمترین مهارت هایی پرداخته اند که فعالان حوزه مارکتینگ در دهه پیش رو به آن نیاز پیدا می کنند. در صدر فهرست این مهارت ها تخصص در سئو (SEO) و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دیده می شود. نتایج این مقاله بر اساس نظرسنجی مایکروسافت از 600 متخصص ارشد مارکتینگ در لینکدین تدوین شده و از نظر این افراد اصلی ترین مهارت های فنی که متخصصان حوزه مارکتینگ در دهه 2020 باید روی آن تسلط داشته باشند عبارتند از:

  •  سئو
  • تحلیل داده
  • کپی رایتینگ
  • تحلیل رفتار
  • اتوماسیون

در بخش دیگری از این مطالعه مهمترین مهارت های نرم که متخصصان مارکتینگ به آن نیاز دارند نیز ذکر شده اند. منظور از مهارت های نرم تخصص های غیر فنی و مواردی از قبیل توانایی برقراری ارتباط صحیح، کار گروهی و غیره است. به گفته مایکروسافت یک نیروی مارکتینگ در سال های پیش رو باید این قابلیت ها را داشته باشد:

  • خلاقیت
  • فروتنی
  • همدلی
  • تطبیق پذیری
  • شفافیت

برخی از این مهارت ها ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، برای مثال یک متخصص سئو باید توانایی تحلیل داده را داشته باشد چرا که تفسیر داده ها در ارزیابی میزان موفقیت پروژه بهینه سازی سئو اهمیت بالایی دارد. از طرف دیگر در صورت تسلط به تحلیل رفتار می توان نه تنها به اعمال کاربران، بلکه به دلیلی که پشت رفتار آنها نهفته نیز پی برد.

مهمترین از همه این محتوا است چرا که موتورهای جستجو نتایج را معمولا بر اساس محتوا رده بندی می کنند. بنابراین متخصص مارکتینگ با تولید یا خلق محتوای کارامد و مفید می تواند کاربر را در سایت نگاه داشته و ToS را بالا ببرد. عکس این موضوع هم صادق است و در صورت عدم انتشار محتوا یا ارائه محتوای بی کیفیت کاربر رغبتی برای ورود به سایت نخواهد داشت.

مهارت های مارکتینگ

دیگر ترندهای مهم مارکتینگ

مایکروسافت در گزارش خود علاوه بر مهارت های مارکتینگ به معرفی ترندهای دیگر نیز پرداخته که شامل تغییرات در روش های تبلیغات و جستجو می شود.

تبلیغاتی که به صفحه وب ختم نمی شوند

در این گزارش از احتمال ظهور شکل جدیدی از تبلیغات سخن به میان آمده که کاربران را به صفحه خاصی هدایت نمی کنند بلکه چند گزینه را پیش روی وی قرار داده و بر اساس انتخاب کاربر تعاملاتی را صورت می دهند.

ادغام راهکارهای تبلیغاتی

از نظر ردموندی ها پلتفرم های دیجیتال به ادغام و یکپارچه سازی تبلیغات در موتور جستجو، تبلیغات همسان و بنری روی می آورند.

جستجوی تصویری

ترند دیگری که طی دهه جاری فراگیر می شود، جستجو از طریق تصویر به جای متن است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان