نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

عدم پرداخت وام خودروسازان در موعد مقرر/ افزایش روزافزون بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ امیرحسین جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وام 5000میلیارد تومانی که طبق مصوبه شورای پول و اعتبار قرار بود به خودروسازان در نیمه دوم بهمن پرداخت شود، اظهار کرد: این وام هنوز پرداخت نشده و در این راستا انجمن صنایع همگن‌سازان به استاندار تهران نیز نامه پیگیری فرستاده ولی فعلا جوابی دریافت نکرده‌ایم.

وی درباره علت تاخیر پرداخت این تسهیلات توضیح داد: به نظر می‌رسد بانک‌های عامل به خاطر صورت‌های مالی خودروسازان و همچنین بدهی بانکی آن‌ها، مایل به پرداخت تسهیلات نیستند.

جلالی با تاکید بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف پرداخت این وام تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید خودرو، مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان و نیز بدهی صنعت قطعه به شبکه تامین خودش روز به روز در حال افزایش است؛ بر این اساس طبق آخرین برآورد ما بدهی خودروسازان به صنعت قطعه به بیش از 23هزار میلیارد تومان رسیده که حدود 70درصد این مبلغ بدهی ما به تامین کنندگان خودمان است.

نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پایان گفت: با توجه به شرایط نامناسب بانکی، ما امکان خرید اعتباری نداریم، از طرفی بسیاری از خریدهای ما به صورت نقدی و پیش پرداختی انجام می‌شود؛ بنابراین با توجه به شرایط فعلی و کمبود نقدینگی دو صنعت، تاخیر در پرداخت این تسهیلات نتیجه خوبی به همراه ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان