وزارت دفاع چه قطعاتی را برای صنعت خودروسازی تولید خواهد کرد؟

مراسم افتتاح خط تولید آزمایشی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و رونمایی از دو محصول جدید ایران خودرو با حضور وزیر صمت و وزیر دفاع برگزار شد

مراسم افتتاح خط تولید آزمایشی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و رونمایی از دو محصول جدید ایران خودرو با حضور وزیر صمت و وزیر دفاع برگزار شد. در حاشیه این مراسم وزیر صمت درباره نگرانی قطعه سازان بابت ورود صنایع دفاعی به حوزه تولید قطعات و احتمال موازی کاری گفت: وزارت دفاع در تولید و داخلی سازی رقیب بخش خصوصی نیست.
به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای اقتصاد، وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون به میزان یک میلیارد و 200 میلیون یورو در حوزه های مختلف و در چارچوب میزهای تخصصی، داخلی سازی انجام شده است، افزود: ما برای کاهش تعهدات معوق دو خودروساز کشور برنامه ویژه ای قرار داده ایم و آن ها قول داده اند تا خرداد 99 معوقات خود را به صفر برسانند.
در ادامه امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی درباره امضای تفاهم نامه میان وزارت دفاع و وزارت صنعت و معدن برای داخلی سازی قطعات گفت: در صنعت دفاعی کشور ظرفیت های عظیم فناورانه وجود دارد و هدف آن است که از سر ریزی این فناوری های دفاعی برای مشکلات صنعت خودرو استفاده کنیم.
وی افزود: ساخت قطعات حساس خودرو مانند توربو شارژ، سامانه ضد قفل ترمز، رایانه خودرو، انواع حسگرها، کمربند ایمنی و مجموعه کیسه هوا از جمله قطعاتی است که توسط متخصصان صنعت دفاعی و شرکت‌های دانش بنیان و شبکه همکار، تولید و در اختیار خودروسازان قرار می گیرد. همچنین ما به هیچ عنوان قطعات و سامانه هایی که امکان ساخت در داخل توسط قطعه سازان وجود دارد، ورود نمی کنیم.
گفتنی است که ایران خودرو قصد دارد در سال آینده تعداد 200 هزار دستگاه خودرو دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک تولید و به بازار عرضه کند. همچنین در مراسم افتتاح خط تولید آزمایشی دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک، دو محصول رانا پلاس و سورن پلاس که مدل بهبود یافته و مجهز رانا و سورن محسوب می شوند نیز رونمایی شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان