به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمود ترفع با اعلام اینکه به خودروسازان داخلی فراخوان داده ایم تا نسبت به تامین اتوبوسهای مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی تهران از طریق آنها اقدام کنیم، افزود: البته یکی از کارخانجات سازنده، 13 اتوبوس آماده تحویل داشت که تاچند روز دیگر وارد خطوط اتوبوسرانی تهران میشوند.
وی با اشاره به اینکه 54 درصد اتوبوسهای ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده هستند و روز به روز بر این میزان افزوده میشود، اظهار کرد: به همین دلیل در حال حاضر روزانه 300 دستگاه اتوبوس از حدود 6 هزار اتوبوس تهران به دلیل فرسودگی در سطح شهر متوقف میشوند و به عبارتی هر روز 5 درصد ناوگان به دلیل فرسودگی، در تعمیرگاه متوقف میشوند.
ترفع با بیان اینکه بودجه توسعه اتوبوسرانی تهران از محل منابع نقد و غیرنقد برای سال آینده 1300 میلیارد تومان پیش بینی شده است، تصریح کرد: با احتساب قیمت هر دستگاه اتوبوس تک کابین به مبلغ یک میلیارد و 740 میلیون تومان، اگر کل بودجه در نظر گرفته شده را نیز به خرید اتوبوس جدید اختصاص دهیم، تنها قادر به نوسازی 747 دستگاه اتوبوس خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با تأکید بر تدبیر شهردار محترم تهران مبنی بر ارتقاء و توسعه کیفی و کمی ناوگان اتوبوسرانی تهران و حمایت اعضای شورای شهر از این موضوع، خاطر نشان کرد: نیروهای شرکت واحد اتوبوسرانی تمام توان خود را به کار گرفته اند تا با وجود همه محدودیتهای موجود، بهترین و بیشترین خدمات را به شهروندانی که اتوبوس را برای رفت و آمدها روزانه خود انتخاب کرده اند، ارائه دهد.