شگرد‌های تبلیغاتی کاندیداها/

از سوپ هم‌اندیشی تا اجاره مانکن زنده

خبرگزاری فارس: چند روزی است که تبلیغات کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور شروع شده است و از همان روز‌های ابتدایی آغاز تبلیغات، خیابان‌ها و سطح شهر پر از ژست‌های جدید و قدیمی است که همگی احساس تکلیف کرده و برای خدمت به مردم وارد این میدان شده‌اند!

اما نکته جالب در این رقابت‌های انتخاباتی، شگرد‌های متفاوت تبلیغاتی است که هر دوره به‌روزرسانی می‌شود. یکی از این شگرد‌ها که اخیرا در فضای مجازی هم منتشر شد دعوت برای صرف سوپ هم‌اندیشی و کباب خوری صلواتی است. اد کردن 100 نفر به کانال و دریافت یک‌میلیون تومان پول در ازای این کار، از دیگر شگرد‌هایی است که این روز‌ها در تبریز هم جلوه‌نمایی می‌کند.

نکته قابل توجه دیگر هم مخالفت شدید فرمانداری با مسئله استفاده از عکس‌های قدیمی کاندیداهاست. برخی کاندیدا‌ها در این راستا دست به دامن فتوشاپ شده‌اند طوریکه رهگذران با دیدن بنر‌های تبلیغاتی این کاندیدا‌ها چنان مجذوب آن‌ها می‌شوند که هوش از سرشان می‌پرد!

در این میان از وعده‌های رنگین هم نگذریم که در جای خود عجیب و غریب است. مثلا کاندیدایی وعده دوخت لایه اوزون را هم داده است و البته مسابقه کی از همه فقیرتره، من! من! راه انداخته‌اند.

البته رقابت بین تریبون گرفتن بین کاندیدا‌ها و نمایندگان فعلی و قدیمی با چهره‌های جدید هم دیدنی است، یکی از نمایندگان فعلی که انگار احساس خطر کرده، از هر دری وارد می‌شود تا خاکی بودنش را ثابت کند. او حتی گفته با اسنپ و تپسی رفت و آمد می‌کند!

نماینده دیگری هم در پاسخ به شعار برگرفته از آهنگ هالیوودی رقیبش پاسخ می‌دهد: همه میگن حاجی پاشو روستاگردی کن دادا، در تلاطمم تا رای بدید به ما.

برخی از نمایندگان فعلی هم تبلیغات خود را از زبان مدیران و مسوولان شهری مطرح می‌کنند. اخیرا در اقدامی عجیب، یکی از اعضای شورای شهر که انگار وظایف خودش را فراموش کرده، در مراسم تبلیغاتی یکی از نمایندگان، او را شیخ محمد خیابانی امروز نامیده و گفته که نباید بگذاریم آقای دکتر مظلوم واقع شود!

البته تا فراموش نکرده به دختر آذربایجان هم اشاره کنیم که در طول این چهار سال حین مصاحبه به غیر زبان فارسی صحبت نکرده، ولی در روز‌های حساس و بزنگاه‌ها خود را فرزند آذربایجان می‌نامد و الان هم که از حوزه دیگر شرکت کرده به مصداق بارز هم خدا را می‌خواهد و هم خرما، تبدیل شده است و برای جلب توجه مخاطبان و کسب رای خود در شهر تهران در لیست قرار گرفته، ولی تمام بنرهایش مزین به فرزند آذربایجان است.

از دیگر موضوع‌های قابل توجه در این چند روز آغازین تبلیغات، می‌توان به تبلیغات شکلاتی و قدیمی و پخش آهنگ وطنم، پاره تنم توسط برخی کاندیدا‌ها اشاره کرد که همچنان گمان می‌کنند با یک شکلات دل مردم را به دست آورند. البته افرادی هم هستند که از مدت‌ها پیش، رستوران‌های شیک و لاکچری شهر را رزرو کردند و ناهار و شام‌های صلواتی توزیع می‌کنند.

حتی چندتا از کاندیدا‌های مجلس یازدهم در راستای تبلیغاتشان، مانکن‌های زنده رنگ شده‌ای را اجاره کرده‌اند. آن‌ها قبل از ورود به مجلس، رنگ کردن مردم را آغاز کرده‌اند.

خلاصه کلام اینکه، انتخابات یکی از موضوعات حساس و مهم کشور است که باید شهروندان با عقل و شناخت صحیح اقدام به انتخاب افراد شایسته کنند، از این‌رو با شام و ناهار صلواتی، اینترنت رایگان، شکلات‌های کاراملی، شرکت در مراسم ختم در دورافتاده‌ترین روستا‌ها و موارد دیگر از این دست، اقداماتی پوپولیستی از سوی کاندیدا‌ها فریب نخوریم بلکه مردم باید افراد اصلحی را راهی مجلس کنند که برای خدمت به آن‌ها قدم بردارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان