سردار زاهدیان مطرح کرد؛

استقرار افسران مبارزه با موادمخدر ایران در پاکستان و افغانستان

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با اشاره به این مطلب که کمک‌های بین‌المللی در مقابله با مواد مخدر در سال جدید میلادی هنوز مشخص نشده است، گفت: امروزه نقش ایران در مقابله با مواد مخدر در سطح جهانی بی‌بدیل است.

استقرار افسران مبارزه با موادمخدر ایران در پاکستان و افغانستانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، در حاشیه همایش معاونان و رؤسای مواد مخدر در جمع خبرنگاران در رابطه با پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه وزارت امورخارجه در حوزه مقابله با مواد مخدر چه تعاملاتی با کشورهای افغانستان و پاکستان دارد، اظهار داشت: نقش جهانی ایران در مبارزه با مواد مخدر بی‌بدیل است، از این رو وزارت امور خارجه به عنوان متولی سیاست خارجی کشور، زمینه مشترکی بین پلیس‌ ایران و کشورهای مختلف را فراهم می‌کند. 

وی افزود: وزارت امور خارجه با گماردن افسران رابط پلیس در کشورهای مختلف، نماینده‌هایی را از طرف پلیس در کشورهای دیگر قرار می‌دهد که بر همین اساس، بحث مقابله با مواد مخدر و مدیریت آن انجام می‌شود. 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: در کشورهای افغانستان و پاکستان نیز این افسران مستقرند و در این کشورها اداره‌کل تخصصی مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که این موضوع را پیگیری می‌کنند. 

سردار زاهدیان در رابطه با پرسش دیگری مبنی بر جذب کمک‌های بین‌المللی ایران در مقابله با مواد مخدر، گفت: در همایشی که امروز با حضور معاون وزیر امور خارجه برگزار شد، نقطه نظرات وزارت امور خارجه مطرح شد، همچنین موضوعاتی که در سال آینده باید به آن پرداخت شود نیز عنوان شد. 

وی تصریح کرد: وزارت امور خارجه به عنوان متولی ایران در سازمان ملل در بستر مبارزه با جرم سازمان ملل، این ارتباط را برقرار کرده است که این ارتباط‌ها در قالب یکسری برنامه‌‌ها است، اما با تغییراتی که با آغاز سال جدید میلادی شکل گرفته، هنوز کمک‌های بین‌المللی نسبت به ایران هنوز مشخص نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر