به گزارش ایسنا حسین شهیدزاده در جلسه امروز کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا تاکید کرد: جمع آوری آلودگی از منبع هزینه کمتری نیز دارد.
وی افزود: همه معتقدیم سوخت باید کم سولفور باشد اما سوال این است که چه کسی میخواهد سرمایهگذاری کند؟ یا وزارت نفت باید در جهت کمسولفور کردن سوخت اقدام کند یا هردستگاهی وظیفه ذاتی خود را انجام دهد یعنی الان وظیفه وزارت نیرو نیست که تصفیه سوخت بدهد اما اگر در بودجه بتواند کمک کند وزارت نفت که تجربه این کار را دارد، این اقدام را انجام خواهد داد.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه به اطلاعاتی غیر از شماره خودرو مانند نوع سوخت خودرو و کاربری آن نیازمندیم، گفت: در برخی مواقع که گفته میشود خودروها با کاربری خاصی اجازه تردد ندارند برای اعمال برخی کنترلها که شامل 7 مورد است به اطلاعاتی نیاز داریم البته احتیاجی به اطلاعات شخصی مالک نیست بلکه به اطلاعاتی مانند نوع سوخت و کاربری خودرو نیازمندیم.
وی با بیان اینکه سامانههای ثبت پلاک تنها تصویر را از جلوی خودرو تصویربرداری میکنند،اظهارکرد: این محدودیت کار همکاران ما را دشوار کرده است بهخصوص در جادههای کم نور و در فصل زمستان که هوا در ساعاتی که هنوز محدودیت تردد است تاریک میشود بنابراین در سطح شهر مجبور به استفاده از پروژکتورها شدهاند که این کار باعث ایجاد اختلال در دید رانندگان میشود و بهتر است درصورت امکان عکسبرداری از پشت خودروها مجاز شود و از آن طریق جرایم را ثبت کرد.
شهیدزاده در پایان با اشاره به اینکه توان کارکردی بودجهای که هر سال برای ثبت تخلفات اعلام میشود، کاهش پیدا کرده است گفت: اگر سال گذشته میتوانستیم با آن بودجه 50 دوربین اضافه کنیم، امسال با همان میزان 25 تا 30 دوربین میتوانیم اضافه کنیم.