چرا خرید کوییک پیشنهاد نمی‌شود؛ نگاهی به معایب سایپا کوییک

شاید این طور به نظر برسد که خرید کوییک برابر است با خرید بهترین خودروی داخلی سایپا! کوییک را می‌توان خودروی اولین‌ها برای سایپا دانست؛ شما با خرید کوییک می‌توانید صاحب اولین خودروی تمام‌ایرانی سایپا باشید که کمی از نگاه اقتصادی فاصله‌گرفته‌است و با آپشن‌هایی مانند صفحه نمایش، کروز کنترل، صندلی برقی و ... شاید بتواند لحظات خوبی را برای شما به‌ثبت برساند. خودروی اولین‌ها سنت‌شکنی کرده‌است و تبدیل به اولین خودروی اتوماتیک داخلی نیز شده‌است.

اما در همین ابتدا باید اشاره کرد که آواز دوهول شنیدن از دور خوش است؛ شما با خرید کوییک در کنار معدود مزایای آن، باید با معایب زیادی کنار بیآیید. در ادامه مقاله معایب سایپا کوییک با ما همراه باشید تا اگر قصد خرید کوییک را دارید، با معایب این خودرو بیشتر آشنا شوید.

مشکلات برقی سایپا کوییک

در ابتدای مقاله معایب کوییک اشاره کردیم که شما با خرید کوییک صاحب خودرویی با آپشن‌های نسبتا مناسب خواهید شد؛ اما متاسفانه سایپا کمیت را فدای کیفیت کرده‌است و آپشن‌های کوییک، از کیفیت نسبتا پائینی برخوردار هستند.

کوییک خودرویی داخلی است اما تجهیزات رفاهی توسط کشور چین تولید و وارد می‌شود؛ همین موضوع باعث شده‌است تا برخی از خریداران کوییک با مشکلات برقی بخش‌های مختلف مانند فیوز فن رادیتاور، کیلس استارتر، تاچ مانیتور و ... دست‌و‌پنجه نرم کنند.

گیربکس CVTای که راضی‌کننده نیست!

خودروی کوییک دارای سه تیپ است که دو مورد از آن‌ها، دارای گیربکس اتوماتیک CVT هستند. گیربکس اتومات سایپا کوییک به‌قدری اذیت‌کننده است که خرید کوییک دنده‌ای، امری کم‌دردسرتر محسوب می‌شود.

سایپا مدعی هست که گیربکس سایپا کوئیک توسط شرکت معتبری در بلژیک طراحی شده‌است؛ اما کافیست فقط یک سفر با کوییک داشته باشید تا به تکنولوژی و علم کشور بلژیک شک کنید. گیربکس کوییک به‌قدری مشکل دارد که ممکن است در ترافیک‌های سنگین قادر نباشد خود را خنک نگه دارد و هرلحظه ممکن است خودروی شما از حرکت بایستد.

طراحی بیرونی ناهماهنگ

پلتفرم طراحی کوییک، همانند ساینا و تیبا است که از پراید به‌ارث برده‌اند؛ همین موضوع کافیست تا انتظار طراحی خاص و بسیار زیبا را از سایپا نداشته باشیم؛ اگر بخواهیم بخش جلویی کوییک را بررسی کنیم، انگار شما با خرید کوییک همان ساینا را گرفته‌اید و فقط تغییرات کوچکی را برای سپر و جلو‌پنجره‌ای را شاهد هستید. چراغ‌های سایپا کوییک نیز همانند ساینا هست و تنها فرق‌شان، دودی شدن چراغ سوگلی سایپا (کوییک) است.

از حق نگذریم وقتی بخواهیم بخش کناری و عقب کوییک را بررسی کنیم، نمی‌توان ایرادات زیادی گرفت اما باز در بخش معایب کوییک جایی را برای خود دارند. در بخش کناری کوییک قطعاتی مانند باربند، زه و رکاب متفاوت است که این خودرو را از تیبا 2 متمایز کرده‌است؛ بخش پشتی نیز فقط می‌توان از چراغ‌ها ایراد گرفت وگرنه طراحی نسبتا قابل‌قبول‌تری در بخش پشتی این خودرو دیده می‌شود.

چرا خرید کوییک پیشنهاد نمی‌شود؛ نگاهی به معایب سایپا کوییک

شاهکار سایپا، خودرویی دارای سه تیپ اما با موتور یکسان!

همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره شد، کوییک دارای سه تیپ است. موتور 1.5 لیتری با 87 اسب بخار، آمار بسیار ضعیفی برای کوییک است. اما اگر شما اقدام به خرید کوییک دنده‌ای بکنید، این موتور ضعیف برای شما قابل تحمل است. اما مسئله جالب این است که سایپا برای دو تیپ دیگر کوییک نیز دقیقا از همین موتور استفاده کرده‌است. این مسئله در هیچ خودروسازی دیگری اتفاق نمی‌افتد و پرچم‌دار این مسئله تا به‌ابد سایپا خواهد ماند. نکته آخر معایب کوییک در بخش فنی، شتاب این خودرو است؛ کوییک اتومات در بهترین حالت برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، به 14 ثانیه نیاز دارد!

به‌جای کوییک چی بخریم؟

اما اگر بودجه شما در محدوده قیمت کوییک است، خودروی پژو 206 تیپ 5 و اگر حتما خواهان خودروی اتومات هستید، دانگ فنگ H30 کراس، گزینه بهتری نسبت به سایپا کوییک هستند.

توجه به خوش فروش بودن خودرو

متاسفانه طی سال‌های اخیر خودرو از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است. در نتیجه عامل خوش فروش بودن یا بدفروش بودن خودرو به فاکتوری مهم و تعیین‌کننده در انتخاب خودرو تبدیل شده است.

غیر از مواردی که به عنوان معایب ذاتی کوییک گفته شد، عدم استقبال بازار هم این خودرو را به یک خودروی بدفروش تبدیل کرده است. بنابراین در زمان انتخاب کوییک به این نکته هم توجه ویژه داشته باشید که برای فروش خودرو به زمانی بیشتر از حد معمول نیاز خواهید داشت.

چرا خرید کوییک پیشنهاد نمی‌شود؛ نگاهی به معایب سایپا کوییک

توجه داشته باشید که اولین و مهم‌ترین گام در خرید خودرو، انتخاب درست و متناسب با بودجه است. بنابراین در زمان خرید خودرو استفاده از مشاوره خبره و مسلط به شرایط بازار از اهمیت بالایی برخوردار است. مشاور بی طرفی که بدون تعصب نسبت به یک خودروی خاص، بهترین گزینه خرید را به شما معرفی کند.

شرکت همراه مکانیک به عنوان اولین و بزرگترین نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی‌شده در ایران  یکی از فعالان با تجربه در حوزه خودرو محسوب می‌شود. مشاوران خبره همراه مکانیک علاوه بر تسلط بر جنبه‌های فنی خودرو بر بازار خرید و فروش انواع خودرو هم مسلط هستند و به خریداران مشاوره رایگان می‌دهند. از طرفی تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه همراه مکانیک کاملاً از نظر فنی و بدنه کارشناسی شده هستند و گزارش کارشناسی آن‌ها به‌صورت آنلاین موجود است.

کافیست یک بار با این مجموعه تماس بگیرید تا به جواب تمامی سوالات و ابهاماتی که در مورد خرید خودرو دارید برسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان