حاجی‌صادقی: حاج قاسم با شهادتش بشریت را زنده کرد

سپاه نیوز: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم گرامیداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای مناطق عملیاتی نیروی زمینی سپاه و نخستین سالگرد شهدای حادثه انتحاری تروریستی جاده خاش زاهدان که در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه برگزار شد ، اظهار داشت: در فرهنگ دینی ما شهید فقط زنده نیست بلکه زنده‌کننده و احیاگر است؛ حاج قاسم سلیمانی با شهادتش نه‌تنها دنیای اسلام بلکه دنیای بشریت را زنده کرد.

وی درباره حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه گفت: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) تاکید کرده‌اند که انتخابات واجب شرعی، وظیفه ملی و ادای یک حق الهی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه انتخاب باید با حفظ اصل محوریت ولایت باشد، تاکید کرد: فردا عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه جبهه استکبار خواهد بود.

حاجی صادقی با بیان اینکه روزی می‌رسد که باید از انتخاب‌های خودمان دفاع کنیم، افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید نمایندگانی از جنس حاج قاسم سلیمانی را انتخاب کنیم که نسبت به رهبری و شهدا «سربازی» کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز بصیرت‌افزایی بر همه واجب بوده و نمی‌توانیم نسبت به اطرافیانمان بی‌تفاوت باشیم، تصریح کرد: در نظام ولایی در این بیش از 40 سال هرجایی که آسیب دیده‌ایم، به انتخاب‌هایمان ربط داشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: همین دنیا که عده‌ای را به سقوط می‌کشاند و راس تمام لغزش‌ها است برای بندگان مخلص خدا بزرگترین نعمت و فرصت خواهد بود.

حاجی صادقی ادامه داد: قرآن کریم تاکید دارد که دنیا بد نیست بلکه وابستگی به آن و اسیری و بندگی آن بد است؛ کسانیکه در این مزرعه (دنیا) بیشترین سود را بردند، شهدا بودند؛ آن‌ها حاضر نشدند آخرت خود را با دنیا معامله کنند.

وی با اشاره به آیه: عند ربهم یرزقون، تاکید کرد: با توجه به این آیه، شهید به مقصد و هدف نهایی خود می‌رسد؛ خدا میزبان و شهید میهمان و پذیرایی‌شونده است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی حیات ابدی را چشیده بود، تصریح کرد: شهدا به ما یاد داده‌اند که گرفتار دنیا نباشیم.

حاجی صادقی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: منکم من یرید الدنیا و منکم من یرید الاخره؛ خداوند مردم را به دو گروه تقسیم کرده است؛ گروه نخست کسانیکه تلاششان در راستای تامین دنیایشان است و گروه دوم کسانیکه برای آخرت تلاش می‌کنند و می‌گویند اسیر دنیا نمی‌شویم؛ خداوند می‌فرماید که هر دو گروه را کمک می‌کند و به انتخاب و گرایششان احترام می‌گذارد، اما نتیجه همان است که انسان خودش انتخاب کرده است.

وی با طرح این سوال که چه کنیم تا انتخاب‌های ما در راه تعالی به‌سوی خدا باشد، گفت: باید الگوی انتخاب‌هایمان «ملازمت با ولایت» باشد؛ جز از راه ولایت نمی‌توان به صراط مستقیم رسید.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه خداوند به‌وسیله نظام ولایی بر ما حکومت می‌کند، افزود : حاج قاسم سلیمانی افتخارش سربازی ولایت بود؛ این شهید بزرگوار مطالبات رهبری را درک و به آنهاخوب عمل می‌کرد.

وی با اشاره به وحدت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: این انقلاب تا این رهبری، نیروهای مسلح و ایستادگی را دارد از دشمنان هراسی ندارد.

گفتنی است ؛ در این مراسم از سه کتاب «من قاسم سلیمانی هستم»، «می‌خواهم تکاور شوم» و «در جستجوی لاله‌ها» به قلم محمد حسین‌خانی رونمایی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان