دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از بنز و بی ام و ۶ هزار دلاری می گوید

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو عنوان می کند که اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد مبنی براینکه خودروهای کمتر از ۱۰ هزار دلار استانداردهای ۸۵ گانه را پاس نخواهند کرد، مورد تایید ما نیز هست

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو عنوان می کند که اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد مبنی براینکه خودروهای کمتر از 10 هزار دلار استانداردهای 85 گانه را پاس نخواهند کرد، مورد تایید ما نیز هست. در این خصوص ما قبلا نیز گفته بودیم که در بازارهای جهانی خودروهای این رنج قیمتی از کیفیت پایینی برخوردار هستند، اما اگر دولت بخواهد می توان خودرویی با این قیمت، ولی با بهترین کیفیت وارد کرد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایلنا، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه افزود: با یک جستجوی ساده در اینترنت خواهید دید که تولیدکنندگان خودروهایی مانند بنز، کیا، تویوتا و بی ام و با مدل های 2015 تا 2018، آن هم صفر کیلومتر التماس می کنند که خودروهای خود را با قیمت 6 تا 9 هزار دلار بفروشند!. پس اگر هدف کنترل بازار آن هم با حداقل هزینه ارزی باشد می توان بنز و بی ام و صفر کیلومتر یا لکسوس شاسی بلند صفر کیلومتر با قیمت 150 میلیون تومان را وارد کرد.
دادفر در ادامه بیان داشت: این بحث ها فایده ندارد و ما هزاران دلیل مستند آورده ایم که مردم ما لایق بهترین هستند و می توانند با پولی که برای خرید خودرو هزینه می کنند بهترین خودروهای جهان را داشته باشند، اما چون دولت صاحب خودروسازان است و هیچ وقت بنگاه دار نمی گذارد شرایط بازار بر خلاف میل آن ها رقم بخورد.
وی در پاسخ به این سوال که با اینگونه واردات کارگران زیادی در صنعت خودروسازی و قطعه سازی بیکار خواهند شد، گفت: تعرفه یکی از ابزارهای کنترل بازار است، ضمن آنکه شرط لازم برای حفظ اشتغال فقط ممنوعیت واردات نیست. دولت می‌ تواند 10 درصد قیمت تمام شده خودروی تولید داخل را به عنوان تعرفه اعلام کند، آن وقت قیمت خودروی تولید داخل و خارجی با یک فاصله مناسب قرار می گیرند و وضعیت بازار اینگونه نمی شود که قیمت پراید را هیچکس نتواند کنترل کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان