معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا مطرح کرد؛

هشدار پلیس به شایعه پراکنان قحطی در ایران

باشگاه خبرنگاران جوان: مدتی است که افراد سودجو با توجه به شرایط فعلی در کشور و درگیری هموطنان با کرونا ویروس، اقدام به شایعه پراکنی در فضای مجازی مبنی براینکه اقلام مصرفی و غذایی کمیاب شده و مردم برای تامین مصارف غذایی روزمره خود به فروشگاه‌ها بروند و اقدام به خرید مواد غذایی به میزان زیاد کنند، سعی در تشویش اذهان عمومی دارند.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، درباره این موضوع گفت: برابر استناد به جرایم رایانه‌ای و قانون مجازات اسلامی، هر کسی که اقدام به شایعه پراکنی و ایجاد آن در فضای مجازی کند و باعث تشویش اذهان عمومی شود؛ برابر قوانین جرایم رایانه‌ای مصوب سال 88 مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در قانونی جرایم رایانه‌ای مصوب سال 88 بیان شده فردی که اقدام به انتشار شایعات و ایجاد تشویش و نگرانی عمومی در فضای مجازی و جامعه کند، از همه لحاظ مجرم شناخته شده و مورد پیگرد قانونی خواهد گرفت.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: در همین رابطه کارگروه ویژه‌ای در پلیس فتا تشکیل شده و هرگونه شایعه‌ای که باعث برهم زدن جو روانی و عمومی در جامعه شود، برابر قانون نسبت به دستگیری مجرم یا مجرمان اقدام خواهد شد.

به گفته معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تعدادی از شایعه پران‌های مجازی در استان‌های خراسان جنوبی، کردستان و بوشهر پس از تشکیل پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ پاشایی اظهار کرد: این افراد با انتشار یکسری از کلیپ‌های خلاف واقع در فضای مجازی را منتشر کردند که پس از رصد پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان