هیئت ملی ایمنی حمل و نقل اعلام کرد محدودیتهای سیستم اتوپایلوت تسلا، تکیه بیش از حد رانندگان به این فناوری و حواسپرتی راننگان از مهمترین دلایل تصادف تسلا مدل X در مانتین ویو کالیفرنیا در تاریخ 23 مارس 2018 بودهاند. این آژانس همچنین اعلام کرد نظارت نادرست این خودروساز به رانندگان یکی از دلایل تصادفات مرگبار مدلهای تسلا طی چند سال گذشته بوده است.
راننده مدل X به دلیل صدمات شدید وارده بر بدنش به خاطر این تصادف از دنیا رفت. این تصادف در بزرگراه 101 رخ داد، جایی که این خودرو با گاردریل وسط بزرگراه برخورد کرد. سپس دو خودرو دیگر به تسلا برخورد کردند که منجر به آسیبدیدگی یک نفر شد.
سیستم واقعنگاری تسلا به این آژانس کمک کرد وقایع منجر به تصادف را بازسازی کند. سیستم دستیار حفظ مسیر تسلا، خودرو را به سمت گاردریل منحرف کرده و راننده هم هیچ تلاشی برای ترمز گرفتن نکرده است. در فاصله 114 متری از گاردریل، سرعت خودرو 100 کیلومتر بر ساعت بوده که در زمان تصادف به 114 کیلومتر بر ساعت رسیده است. سیستم هشدار برخورد، هیچ هشداری به راننده نداده است.
اطلاعات روی گوشی راننده نشان دادند او حین تصادف در حال انجام یک بازی بوده است. پس از تصادف، نشتی باتری تسلا باعث آتش گرفتن خودرو شده است.
هیئت ملی ایمنی حمل و نقل پیشنهادی مختلفی برای جلوگیری از وقوع این تصادفات دارد. ارزیابی اتوپایلوت تسلا برای مشخص شدن محدودیتها و مشکلاتش یکی از این راه حلها هستند. این آژانس همچنین اعلام کرد اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی باید عملکرد سیستم جلوگیری از برخورد خودروها را ارزیابی کند. همچنین باید نظارت بهتری روی رانندگان صورت بگیرد تا از رانندگی حین استفاده از گوشی همراه یا دیگر وسایل جلوگیری شود.