کلانی: باید تابع قوانین فیفا باشیم/ شرایط از حالت عادی خارج شده است

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید فوتبال ایران باید در رویکردهای خود تابع قوانین فیفا باشد.

کلانی: باید تابع قوانین فیفا باشیم/ شرایط از حالت عادی خارج شده است

حسین کلانی، پیشکسوت فوتبال ایران در در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخابات فدراسیون و تاخیر احتمالی در برگزاری آن به درخواست فیفا، اظهار کرد: من در حال حاضر نمی‌توانم اطلاعات دقیقی درباره فدراسیون بدهم و نقطه نظرم بیشتر روی قوانین فیفاست اما شرایط دنیا از حالت عادی خارج شده است و آنچه می‌دانیم، این است که در حال حاضر در کشور ما در مسائل ورزشی و غیر ورزشی، از کوچکترین تا بزرگ‌ترین آن ایراد گرفته می‌شود. الان هم نمی‌دانم مسئولان می‌خواهند چه کار انجام دهند و من هم از اخبار پیگیر اتفاقات هستم.

کلانی در خصوص اختلاف نظر فیفا با فدراسیون مبنی بر حضور دولت به عنوان یکی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به دلیل کمک‌های مختلف از جمله مسائل مالی گفت: در قانون فیفا آمده است که دولت نباید در مسائل فوتبالی دخالت کند و به نوعی باید سیاست از ورزش جدا باشد. ما شاید خیلی چیزها دلمان بخواهد اما مبنا چیزی است که آنها وضع کرده‌اند. فیفا تابع مقررات خاصی است و ما نیز باید از آن پیروی کنیم. ما اگر بخواهیم در مجامع بین المللی شرکت کنیم، باید تابع قوانین آنها باشیم و نباید ساز خودمان را بزنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: فیفا قوانینی دارد و در سطح دنیا اعمال می‌کند و به کشورهای دیگر این قانون را تحمیل می‌کند. اگر از این قوانین پیروی نشود، فیفا آن کشور را کنار خواهد زد. نمی‌شود که به قوانین فیفا بی توجهی کرد و در جام  جهانی هم شرکت کرد. در کشور خود می‌شود هر کاری که می‌توان انجام داد اما اگر از قوانین فیفا سرپیچی شود، جریمه خواهید شد. مثل جریمه و شکایت‌هایی که به ضرر ما حکم می‌شود.

او در ادامه اضافه کرد: ما حتی زورمان به این نرسید که بگوییم کشور ما امن است و در نهایت حرف خودشان را زدند و پیگیر این هستند که بازی‌های ما را در کشور ثالث برگزار کنند. خیلی از کشورهای دنیا یک مدت قید خیلی از چیزها را زدند مثل ژاپن که الان که یکی از قطب‌های دنیاست. اگر ما فکر می‌کنیم عملکردمان درست و به نفع مردم است، باید پایش بایستیم. مساله ورزش هم همین طور است. فوتبال تاثیر زیادی در مسائل مختلف جامعه دارد. فیفا در حال حاضر قدرت برتر فوتبال است و از تاثیرگذاری زیادی برخوردار است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان