ماهان شبکه ایرانیان

توسعه دریچه دستگاه احیا با کمک فناوری چاپ ۳ بعدی در ایتالیا

بنابر گفته پژوهشگران ایتالیایی آنها جان بیماران مبتلا به بیماری "کووید-۱۹ "را با کمک دریچه‌های توسعه داده شده توسط فناوری چاپ سه بعدی تا حد زیادی نجات داده‌اند.

توسعه دریچه دستگاه احیا با کمک فناوری چاپ 3 بعدی در ایتالیا

به گزارش ایسنا، چند ماهی است که یک ویروس کشنده به نام کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است و افراد بسیاری نیز به این بیماری که کووید-19 نام گرفته مبتلا شدهاند. ایتالیا یکی از کشورهایی است که بسیاری از افراد در آن به این ویروس مبتلا شده‌اند. حال پژوهشگران ایتالیایی اعلام کرده‌اند توانسته‌اند جان افراد مبتلا به این بیماری را با دریچه‌های ساخته شده با فناوری چاپ سه‌بعدی نجات دهند.

یکی از بیمارستان‌های شمال ایتالیا در شهر "برشا" که بسیاری از مردم آن به این ویروس مبتلا شده‌اند و در آن دریچه‌های جایگزینی دستگاه احیا که از کار افتاده بودند، وجود نداشت و پژوهشگران با کمک فناوری چاپ سه بعدی موفق به توسعه این دریچه‌ها شده‌اند.

از آنجا که کروناویروس ریه‌های بیمار را مورد هدف قرار می‌دهد، اکسیژن رسانی و مراقبت‌های شدید برای برخی از بیماران بستری شده مورد نیاز است. استفاده از اکسیژن به بیمار امکان زندگی طولانی‌تر را می‌دهد تا بتوانند با ویروس مبارزه کنند. دستگاه‌های احیا برای کار به قطعات مختلفی احتیاج دارند و هنگامی که یکی از این دریچه‌ها یا شیرها از کار بیفتد دیگر پزشکان نمی‌توانند از آن استفاده کنند. به همین منظور پژوهشگران ایتالیایی فرصت را غنیمت شمردند و در این زمان با کمک یک شرکت به نام "ایسینوا"(Isinnova ) با آوردن پرینتر سه‌بعدی به بیمارستان موفق به طراحی مجدد دریچه و چاپ آن درست در همان زمان و همان جا شدند. تا عصر روز 14 مارس تأیید شد که پزشکان از آن دستگاه‌های تنفسی که به کمک این دریچه چاپ سه‌بعدی توسعه یافته بود، در حال درمان 10 بیمار در بیمارستان بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان