دریافتی گروه‌های ۳یارانه‌ای چقدر است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، از ماه جاری به مدت چهار ماه قرار شده تا دولت در قالب بسته حمایتی جبران آسیب ناشی از کرونا، به حساب حدود سه میلیون نفر در بین خانوارهای یارانه بگیری که حداقل درآمد دارند، مبلغی بین 200 تا 600 هزار تومان در ماه واریز کند.

بر این اساس پرداختی برای خانوار تک نفره 200 هزار تومان، دو نفره 300 هزار تومان، سه نفره 400 هزار تومان، چهار نفره 500 هزار و پنج نفره و بالاتر 600 هزار تومان است.

در کنار این بسته حماینی، از آبانماه و با اصلاح قیمت بنزین، ماهانه حدود 19 میلیون خانوار از بین یارانه بگیران گزینش شده که به آنها نیز از محل درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین در دهم هر ماه مبلغی تحت عنوان کمک معیشتی پرداخت می‌شود.

کمک‌های معیشتی نیز به تناسب بعد افراد خانوار پرداخت‌ خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که برای خانوارهای تک‌نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهارنفره 172 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان واریز انجام می‌شود.

از سوی دیگر مبلغ ثابت 45 هزار 500 تومان به ازای هر یارانه بگیر در هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود که در مجموع حدود 78 میلیون نفر هستند.

 در این شرایط بخشی از یارانه بگیران سه گروه دریافتی در ماه خواهند داشت که شامل بسته حمایتی کرونا، کمک معیشتی و یارانه نقدی خواهد بود.

محاسبات نشان می دهد که دریافتی ماهانه گروهی که سه یارانه را دریافت می‌کنند در ماه اینگونه است که برای خانوار تک نفره 300 هزار و 500 تومان، دو نفره 394 هزار تومان، سه نفره 674 هزار و 500 تومان، چهار نفره 854 هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و 32 هزار و 500 تومان و برای خانوار به تعداد بالاتر نیز رقم یارانه نقدی به ازای هر نفر محاسبه می شود.

بسته حمایتی کرونا تا چهار ماه پرداخت می شود و خانوارهای مشمول در این مدت سه یارانه می‌گیرند. قرار بر این است که اولین بسته نیز ساعت 24 روز سه شنبه همزمان با 27 اسفند به حساب سرپرستان خانوار و همان حساب یارانه واریز شود.

همچنین کمک معیشتی دهم و یارانه نقدی نیز بیستم هر ماه به حساب یارانه واریز می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان