مشکلات ریزش مو که با تغذیه حل می‌شود

این روز‌ها استفاده از رژیم‌های غذایی برای مقابله با بیماری‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. هواداران این شیوه عقیده‌ی بسیار ساده‌ای دارند: ما همان چیزی هستیم که از آن تغذیه می‌کنیم.

مشکلات ریزش مو که با تغذیه حل می‌شود
این روز‌ها استفاده از رژیم‌های غذایی برای مقابله با بیماری‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. هواداران این شیوه عقیده‌ی بسیار ساده‌ای دارند: ما همان چیزی هستیم که از آن تغذیه می‌کنیم. بدن انسان مانند یک وسیله‌ی نقلیه‌ی روشن بوده و سوخت آن تعیین کننده‌ی کیفیت عملکرد آن است.

این روز‌ها استفاده از رژیم‌های غذایی برای مقابله با بیماری‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. هواداران این شیوه عقیده‌ی بسیار ساده‌ای دارند: ما همان چیزی هستیم که از آن تغذیه می‌کنیم. بدن انسان مانند یک وسیله‌ی نقلیه‌ی روشن بوده و سوخت آن تعیین کننده‌ی کیفیت عملکرد آن است.

مکمل‌های غیرطبیعی می‌توانند مفید باشند، اما قادر نیستند مشکلاتی را حل کنند با یک رژیم مغذی و سرشار از ویتامین رفع می‌شوند. متخصصان تغذیه می‌گویند آن‌ها اغلب قادرند با بررسی مو‌های یک شخص به کیفیت رژیم غذایی او پی ببرند. کدری، نازکی و شکنندگی مو‌ها می‌توانند نشانه‌ی کمبودی در تغذیه باشند. اما راه حل این مشکلات چیست؟ در اینجا به شیوه‌هایی می‌پردازیم که می‌توان مشکلات مو‌ها را به طور مستقیم از طریق مصرف مواد غذایی رفع کرد.

1. نازکی مو‌ها

نازکی مو‌ها مهم‌ترین مشکلی است که افراد با بالا رفتن سن تجربه می‌کنند. این مسأله بخشی از روند طبیعی افزایش سن است، اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از سرعت پیشروی این مشکل کم کنید. ما روزانه به طور متوسط 50 تا 100 رشته مو از دست می‌دهیم. بدن برای جایگزینی این مو‌ها به مقدار زیادی پروتئین نیاز دارد که واحد سازنده‌ی مو‌ها است. اما چطور می‌توانیم پروتئین بیشتری از طریق رژیم غذایی مان دریافت کنیم؟ جوجه مرغ، بوقلمون، گوشت قرمز و غذا‌های دریایی از منابع پروتئین هستند. اگر گیاهخوار هستید می‌توانید از نخود، عدس و مغز‌ها و غلاتی مثل بادام، تخم آفتابگردان و شاهدانه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

تاثیر عجیب آب برنج بر رشد مو

تاثیر عجیب آب پیاز روی رشد مو

روش‌هایی برای رویش مجدد مو

2. کدری مو‌ها

مو‌های شما برای حفظ درخشش طبیعی خود به چربی‌های سالم موجود در مواد غذایی‌ای نیاز دارد که حاوی روغن‌های طبیعی هستند. اما بهترین منابع اسید‌های چرب امگا 3 کدام هستند؟ ماهی قزل آلا و دیگر غذا‌های دریایی. امگا 3 نه تنها ماده‌ای ضروری برای سلامت مو‌ها است، بلکه برای سلامت قلب هم بسیار مفید است. پزشکان دست کم دو بار در هفته مصرف ماهی را برای بزرگسالان توصیه می‌کنند.

مشکلات زیبایی مو که با تغذیه حل می‌شود

3. پوسته‌ریزی کف سر

زینک ماده‌ای معدنی است که نقش مهمی در عملکرد‌های مختلف بدن مثل سلامت عصبی آن دارد. اما زینک چه منفعتی برای مو‌ها دارد؟ این ماده به جلوگیری از پوسته ریزی کف سر کمک می‌کند. دانه‌های کدو حلوایی، ماست، گوشت گاو و مرغ از مواد غذایی حاوی زینک هستند.

4. سفیدی پیش از موعد مو‌ها

اگرچه ژنتیک عمده‌ترین علت سفیدی پیش از موعد مو‌ها است، اما کمبود ویتامین B12 هم می‌تواند دلیل این مسأله باشد. با انجام آزمایش می‌توانید از میزان ویتامین B12 موجود در بدن تان مطلع شوید. مواد غذایی حاوی این ویتامین پر اهمیت، گوشت، ماهی، لبنیات و تخم مرغ هستند. به علاوه می‌توانید از مکمل‌های ویتامین B12 هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

چگونه از چرب شدن مو ها جلوگیری کنیم؟

چطور از شر مو‌های خشک خلاص شویم؟

5. ریزش شدید مو‌ها

اگر ریزش موهایتان به حدی است که بخش‌هایی که از کف سرتان به وضوح دیده می‌شود، احتمالا دچار کمبود آهن هستید؛ مشکلی در میان زنان رایج است. با دادن آزمایش به راحتی می‌توانید از این مسأله مطمئن شوید. کمبود آهن باعث می‌شود بدن اکسیژن مو‌ها را بگیرد و آن را بخش‌های دیگر خود منتقل کند که برای ادامه‌ی حیات به اکسیژن نیاز دارند. این کمبود علائم دیگری هم مثل خستگی مفرط دارد.

اما اگر علت کمبود آهن نیست، ممکن است مشکل جدی تری مثل اختلال در غده‌ی تیروئید یا طاسی وجود داشته باشد. برای دریافت بیشتر آهن می‌توانید از گوشت گاو و مرغ یا سبزیجاتی مثل اسفناج استفاده کنید. البته آهن موجود در پروتئین‌های حیوانی راحت‌تر جذب خون می‌شوند.

منبع:برترینها

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان