۶۰هزار میلیارد ریال حق بیمه در سال ۹۸؛

بیمه آسیا از خودش هم سبقت گرفت

به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت بیمه آسیا در سال 1398 رتبه نخست را بین تمامی شرکت‌های بیمه خصوصی ایران از حیث حق بیمه صادره به خود اختصاص داده است و در کل صنعت بیمه پس از بیمه دولتی ایران، در رتبه دوم قرار دارد.

 نکته مهم در کارنامه بیمه گری شرکت بیمه آسیا، عبور از سقف پیش‌بینی‌شده در برآوردهای هیئت‌مدیره این شرکت بوده به‌نحوی‌که در گزارش تفسیری آذرماه سال گذشته پیش بینی شده بود که حق بیمه تولیدی بیمه آسیا در پایان سال 1398 به 53 هزار میلیارد ریال برسد. حالا آمارها نشان می‌دهد که 60 هزار میلیارد ریال را هم رد کرده است.

به گزارش دنیای بانک و بیمه، حق بیمه تولیدی شرکت بیمه آسیا در پایان سال 1398 با رشدی 39 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم 60 هزار و 212 میلیارد و 28 میلیون ریال رسیده است. از کل حق بیمه تولیدی شرکت بیمه آسیا در مدت یادشده 44 درصد در رشته بیمه شخص ثالث و حوادث راننده، 9 درصد مربوط به رشته‌های بیمه زندگی، 18 درصد متعلق به رشته بیمه درمان و 29 درصد متعلق به سایر رشته‌ها بوده است.

 شرکت بیمه آسیا در پایان سال 1398 بالغ‌بر 33 هزار و 374 میلیارد و 293 میلیون ریال خسارت به بیمه‌گذاران خود پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش را نشان می‌دهد. سهم رشته بیمه شخص ثالث و حوادث راننده از کل خسارت پرداخت‌شده توسط شرکت بیمه آسیادر سال گذشته 49 درصد، سهم بیمه درمان 25 درصد، سهم بیمه زندگی 6 درصد و سهم سایر رشته‌های بیمه هم 20 ارزیابی شده است.

 ارزیابی دنیای بیمه: کارنامه بیمه گری شرکت بیمه آسیا در سال گذشته که مدیریت آن را مسعود بادین بر عهده دارد، نشان می‌دهد که حق بیمه تولیدی این شرکت 39 درصد و خسارت پرداخت‌شده هم 13 درصد رشد کرده و نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی از 68 درصد در پایان سال 1397 با 13 واحد درصد کاهش به 55 درصد در پایان سال 1398 رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان