شهید زنده همدان به شهادت رسید

ایسنا/همدان سردار «حاج میرزا محمد سلگی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس امروز -پنجشنبه ۱۴ فروردین ماه- پس از سال‌ها تحمل رنج جانبازی بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از هشت سال دوران دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

شهید زنده همدان به شهادت رسید

حاج میرزا محمد سلگی متولد نخستین روز فروردین ماه سال 1335 از روستای هادی آباد در فاصله 25 کیلومتری شهرستان نهاوند است که سومین فرزند خانواده شیخ علی محمد سلگی است.

کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» داستانی مستند از خاطرات سردار میرزا محمد سلگی فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) لشکر 32 انصار الحسین(ع) و جانباز 70 درصد است که با قلم حمید حسام به رشته تحریر درآمده و در سال 1393 توانست جایزه نخست جشنواره جلال آل احمد را از آن خود کند.

کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» روایت جانبازی است که از ابتدای دوران دفاع مقدس حضور فعالانه‌ای داشت. وی از ابتدای سال 62 فرمانده گردان 152 حضرت ابوالفضل (ع) لشکر 32 انصارالحسین (ع) بود که در این گردان تا بعد از عملیات کربلای 5 در سال 65 حضور داشت و به تعبیر سردار شهید «حاج حسین همدانی» نقش او در عملیات مرصاد مغفول ماند.

وی به علت عوارض ناشی از استنشاق گازهای شیمیایی دوران دفاع مقدس و جراحات جانبازی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بهشتی همدان بستری بود که صبح امروز به یاران شهیدش پیوست.مقام معظم رهبری به ایشان لقب شهید زنده داده بودند.

پیام تسلیت فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در پی شهادت سردار «سلگی»

سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدن با صدور پیامی شهادت سردار «حاج‌میرزا محمد سلگی» از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» را تسلیت گفت.‌ در این پیام آمده است: « درود خدا بر آن شهید والا مقام و مجاهد فی سبیل الله که عمر پر برکت خود را در سایه سار قرآن و اهل بیت(ع) به مجاهدت و دفاع از مکتب علوی و فاطمی سپری کرد.

جانباز سرافراز، سردار «حاج میرزا محمد سلگی» بعد از سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‏های مبارزه و جهاد و آرزوی شهادت در راه خدا و تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از جانبازی در این راه مقدس، نام خود را در لوح زرین مجاهدان شهید فی سبیل الله جاودانه ساخت و شهادت تنها پاداشی بود که می‌توانست شایسته فداکاری‌ها و مجاهدت‌های خالصانه ایشان باشد.

اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت این مجاهد عالیقدر به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مردم شهیدپرور استان همدان و خانواده محترم ایشان، از ساحت اقدس ربوبی علو درجات در جوار اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) برای این سردار عزیز خواهانم.»

پیام تسلیت استاندار همدان سردار حاج میرزا سلگی

سیدسعید شاهرخی، استاندار همدان در پیامی عروج ملکوتی سردار رشید اسلام، جانباز سرافراز حاج میرزا محمد سلگی را تبریک و تسلیت گفت.در این پیام آمده است: «دلاوری بزرگ، رزمنده‌ای بی‌بدیل، مردی درد آشنا با قلبی رئوف و مهربان که سال‌ها در خط مقدم نبرد با دشمنان بعثی نقشی تعیین کننده داشت و بارها تا مرز شهادت جراحاتی سنگین برداشت و از آن پس در پاسداشت ارزش های دفاع مقدس لحظه ای درنگ نکرد و امروز به خیل یاران شهیدش پیوست و به آرزوی دیرینه اش دست یافت.

 روزگاران باید بگذرد تا چنین مردانی پولادین و مسئولیت شناس که لحظه‌ای برای دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی، شرافت و آزادگی از هیچ کوششی دریغ نکرد،در دامن خود پرورش دهد.

این اندوه جانفرسا بیش از هر مصیبت دیگر بر پیکره استان سنگینی می‌کند. اینجانب با نهایت تاسف و تالم شهادت جانگداز سردار رشید اسلام، جانباز سرافراز حاج میرزا محمد سلگی را به آحاد مردم قدرشناس استان و به ویژه رزمندگان و همرزمانش و به ویژه خانواده داغدارش  تبریک و تسلیت عرض کرده و از خداوند منان علو درجات را برای آن شهید سعید و  صبر و شکیبایی را برای خانواده محترمش خواستارم.»

به گزارش ایسنا، مراسم تشییع این شهید والامقام به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از ایجاد تجمع بدون حضور مردم برگزار خواهد شد.

شهادت سردار سلگی به‌خاطر مشکلات تنفسی ناشی از عوارض شیمیایی بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در توضیح علت شهادت سردار سلگی گفت: شهادت سردار رشید اسلام، حاج میرزامحمد سلگی به‌ علت مشکلات تنفسی ناشی از عوارض شیمیایی دوران دفاع مقدس بود.

دکتر رشید حیدری مقدم با تبریک و تسلیت شهادت این جانباز سرافراز به رهبر معظم انقلاب، مردم شهید پرور استان و خانواده معزز وی، اظهار کرد: سه هفته قبل سردار سلگی به علت مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شد که بعد از گذاشتن استند برای او و مساعد شدن حال عمومی از بیمارستان ترخیص شد.

وی ادامه داد: مجدداً چند روز بعد به علت مشکلات تنفسی و کلیوی در  بیمارستان بستری شد که متاسفانه به علت وخامت حال عمومی، او به کما رفت.

حیدری مقدم افزود: در مدت زمان بستری بودن در بیمارستان، دو بار تست کرونا بر روی وی انجام شد که هر دو بار نتیجه تست کاملا منفی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بیان کرد: با وجود تلاش همه کادر درمان برای بازگرداندن وی، متاسفانه کارهای پزشکی جواب نداد و سردار سلگی صبح روز پنج‌شنبه 14 فروردین ماه به جمع یاران شهیدش پیوست.

حیدری مقدم با اشاره به اینکه امثال سردار سلگی از سرمایه های ارزشمند و بی بدیل جامعه ما هستند، گفت: این شهید بزرگوار انسانی وارسته و مردمی، ولایت‌مدار و دلسوز  بود و یاد و خاطره ایشان همیشه در ذهن‌ مردم ما باقی خواهد ماند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان