نماینده تولیدکنندگان نفت تگزاس با وزیر انرژی روسیه گفت‌وگو کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شانا، رایان سیتون که پیش‌تر از گفت‌وگو با محمد سانوسی بارکیندو دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هم خبرداده بود، روز پنجشنبه (14 فروردین‌ماه) اعلام کرد که با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه درباره امکان کاهش تولید تولیدکنندگان روس و تگزاسی برای کمک به ثبات بازار نفت و مهار افت شدید قیمت‌های جهانی این ماده صحبت کرده است.

رایان سیتون،‌ کمیسر کمیسیون راه‌آهن تگزاس، که به عنوان تنظیمکننده صنعت نفت و گاز این ایالت عمل می‌کند، گفت: درباره امکان ملاقات مقام‌های ارشد روسیه، عربستان سعودی و آمریکا بحث و گفت‌وگو کرده است.

وی افزود: این شرایط به نفع هیچ یک از بازیگران عرصه بازار نفت نیست، بحث ما اکنون درباره بی‌ثباتی  بازاهای جهانی انرژی است.

بر اساس این گزارش، سیتون چندی پیش در حساب کاربری توئیتر خود گفته بود که با دبیرکل اوپک درباره توافق بین المللی «برای اطمینان از ثبات اقتصادی در هنگام بهبودی از» شیوع کرونا ویروس صحبت کرده است.

سیتون گفته بود: بارکیندو به اندازه کافی مهربان بود که «من را به نشست بعدی اوپک در ماه ژوئن دعوت کند».

در همین حال، بارکیندو به رویترز گفته بود: وی و سیتون در یک کنفرانس تلفنی «دیدگاه خود درباره تحولات کنونی و احتمال همکاری آینده» را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داده‌اند.

بارکیندو و وزیران نفت و انرژی اوپک، در گذشته هم با مقام‌های صنعتی شیل در کنفرانس‌های سالانه دیدار کرده‌اند.

چندی پیش یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود: دولت آمریکا فاقد هر گونه توانایی برای محدود کردن برنامه‌ریزان تگزاس برای همکاری با اوپک درباره کاهش تولید است.

این مقام در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفته بود: این موارد به‌طور کامل در حیطه امور ایالتی است، ما هیچ همکاری مداومی با اوپک نداریم.

برخی نمایندگان صنعت نفت ایالات متحده شک و تردید داشتند که تگزاس باید در بازار مداخله کند. تولیدکنندگان نفت ایالات متحده مدت‌هاست که در برابر چنین اقدامی مقاومت می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان