پیشنهادات جدید استانداری برای جمع‌آوری معتادان از سطح شهر

استاندار تهران با اشاره به تکلیف شهرداری تهران جهت ایجاد مراکز توانمندسازی معتادان از ارائه پیشنهادات مبنی بر جمع آوری و تمدید نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ خبر داد.

پیشنهادات جدید استانداری برای جمع‌آوری معتادان از سطح شهر

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با مواد مخدر استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار ویدئویی مبنی بر حضور معتادان در میدان شوش اظهار کرد: دو موضوع سبب حضور این افراد در خیابان‌ها و میادین شهر شده، اول اینکه بر اساس ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر، نگهداری هر فردی در مراکز نگهداری معتادان متجاهر با حکم قضایی به مدت سه ماه و قابل تمدید برای سه ماه دیگر می باشد.

وی ادامه داد: در اول اسفند سال گذشته بیش از 10 هزار معتاد متجاهر در مراکز نگهداری داشتیم که در مورد بیش از پنج هزار نفر آنها، مدت شش ماهه نگهداری به اتمام رسیده بود و چون درخواست تمدید نگهداری آنها منوط به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و این درخواست صورت نگرفته بود، این افراد رها شدند.

استاندار تهران با اشاره به دلیل دوم حضور معتادان در سطح شهر عنوان کرد: براساس مصوبه کمیته درمان مقابله با مواد مخدر پس از روزهای اولیه کرونا، دستور توقف جمع آوری معتادین متجاهر اعلام شد که این امر نیز سبب حضور معتادان در سطح شهر شد.

محسنی بندپی در پاسخ به سوالی مبنی بر نگهداری این افراد در گرمخانه‌ها گفت: قانون تکلیف را مشخص کرده که هم در قانون برنامه ششم و هم مصوبه ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر، شهرداری تهران مکلف است پس از گذشت دوره سه ماهه یا شش ماهه نگهداری معتادان در مراکز ماده 16، نسبت به پذیرش و نگهداری معتادان بهبود یافته جهت توانمندسازی، اجتماع پذیر کردن و صیانت آنها اقدام کند، ضمن اینکه بهزیستی نیز در این زمینه مسئولیت دارد که به وظایف خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اعلام کرده که مراکز نگهداری آنها تنها 1700 نفر ظرفیت دارد تصریح کرد: مشخص شده که برخی دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام ندادند، در مورد شهرداری طبق مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در تاریخ 15 تیر ماه 98 و نیز طی دو جلسه متوالی تاکید شده تا نسبت به ایجاد مراکز توانمندسازی اقدام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، استاندار تهران در مورد پیشنهادات ستاد مقابله کرونا استان تهران جهت مشخص شدن وضعیت معتادان متجاهر خاطرنشان کرد: طبق تصمیم گیری ستاد مقابله با کرونا استان تهران، پیشنهاد شده که پذیرش معتادان متجاهر انجام شود و هر جایی معتاد متجاهری دیده شد نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کند که این موضوع در کمیته درمان ستاد مقابله با کرونا بررسی می‌شود، دوم اینکه درخواست تمدید نگهداری افراد در مراکز ماده 16 را داریم و اینکه شهرداری مکلف شده تا فردا نسبت به ایجاد ظرفیت 2000 نفر اقدام کند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان