رئیس‌جمهور در ستاد هماهنگی اقتصاد؛

بازگشایی کسب و کارها، پلکانی خواهد بود/ یک میلیون اعتبار در اختیار همه خانوارها قرار می‌گیرد

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه  در جلسه ستاد اقتصادی دولت برای بررسی آثار شیوع بیماری کرونا، گفت: 25 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این منظور اختصاص یافته است.

متن سخنان روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت مردم عزیز و بزرگوار عرض می‌کنم که در جلسه اقتصادی امروز تصمیمات کلی که در جلسات قبل نسبت به کمک‌هایی که در این ایام سخت و در دوران فشار اقتصادی به مردم وارد می‌شود، اتخاذ کرده بودیم؛ ریز آن موارد مورد بحث و تصویب قرار گرفت و ان شاءالله در این چارچوب می‌تواند به زودی اجرایی و عملیاتی شود.

قبلا هم گفته شده بود که سه میلیون نفر محروم و تحت فشار هستند که برای آنها در چهار نوبت بسته حمایتی از 200هزار تومان تا 600 هزار تومان مدنظر قرار دادیم؛ که مرحله اول آن پرداخت شده و مرحله دوم آن هم تا پایان فروردین پرداخت خواهد شد و دو نوبت بعد هم به همان صورت در ماههای اردیبهشت و خرداد پرداخت خواهد شد.

یک رقمی مدنظر قرار دادیم به عنوان وام به اندازه یک میلیون تا دو میلیون تومان برای 4 میلیون خانواده‌ای که آنها هم جزو اقشار کم درآمد هستند؛ نرخ این وام 4درصد است و این هم به زودی برای خانواده‌ها اعلام می‌شود که بتوانند این وام را دریافت کنند.

امروز در جلسه 75 هزار میلیارد تومان وام و تسهیلاتی که برای این ایام مدنظر قرار دادیم، مورد بحث قرار گرفت؛ 10 رسته هستند که در این ایام تحت فشار شدید قرار گرفتند؛ بعضی‌ها تقریبا کسب و کارشان متوقف بوده و بعضی‌ها هم درآمدشان پایین بوده است؛ این رسته‌های مختلف کارگاه‌های کوچک و بعضی‌ها متوسط هستند و بعضی‌ها در واقع یک بنگاه کار یک نفره، بعضی‌ها چند نفره و بعضی‌ها 50 نفر به بالا و 50 نفر به پایین هستند؛ تقریبا 3 میلیون و 200 هزار نفر اشتغال‌‌شان وابسته به اینگونه موارد است و زندگی این افراد تحت فشار قرار گرفته است و ما در اینجا تصویب کردیم که برای همه اینها رقمی را مدنظر قرار دهیم.

در این جلسه برای هر بنگاهی تقریبا مشخص شده و به این بنگاه‌ها اعلام خواهد شد که چه مقدار به اینها پرداخت می‌شود؛ پولی که برای کمک به این عنوان است که اشتغال آنها فعال نبوده ولی کارگرها را نگه‌داشتند و مقداری پول برای سرمایه در گردش‌شان که بتوانند به تدریج بنگاه خودشان را فعال کنند.

البته این بنگاه‌ها همه یکسان نیستند و بنا شد دو دسته شوند؛ آن بنگاه‌هایی که به دستور ستاد ملی کرونا رسما تعطیل شدند و به آنها گفته شده فعالیت نکنند و هنوز هم تعطیل هستند و حتی در پایان ماه فروردین که کسب و کارها فعال می‌شود، چون آنها پرریسک هستند باز هم تا اطلاع ثانوی فعال نخواهند شد.

این خبر در حال تکمیل است...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان