اولین مورد ابتلای حیوان به کرونا در آمریکا ثبت شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این خبر که روز دوشنبه در رسانه‌های عربی منطقه از منبع شبکه «بی‌بی سی عربی» و به نقل از سخنگوی باغ وحش برونکس در شهر نیویورک آمریکا منتشر شده، آمده است: آزمایشات تایید کرد که یک ببر ماده در این باغ وحش به بیماری تنفسی ویروس کرونا مبتلا شده است.

بر اساس این گزارش، این اولین مورد ابتلای یک حیوان به ویروس کرونا در آمریکا و اولین ببر مبتلا به این ویروس در جهان است.

انجمن حفاظت از محیط زیست که این باغ وحش را اداره می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد: نتایج آزمایش‌های انجام شده بر روی این ببر ماده که «نادیا» نام دارد و  چهار ساله است، مثبت بود و این حیوان از سرفه خشک رنج می‌برد، اما انتظار می‌رود بهبود یابد.  

نژاد این ببر ماده از خانواده ببر مالایی اعلام شده است.  

مدیریت باغ وحش برونکس آمریکا اضافه کرد: ما با در نظر گرفتن احتیاط‌های لازم از این ببر ماده محافظت می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا هر دانشی را که درباره ویروس کرونا به دست آورده‌ایم، در این زمینه به کار گیریم.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید 19»  برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تاکنون به یک میلیون و 273 هزار تن رسیده است آمار جان باختگان هم 69 هزار و 436 تن گزارش شده و 262 هزار و 351 نفر بهبود یافته‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان