سردار مقیمی مطرح کرد؛

آخرین جزئیات از کشفیات کالا‌های بهداشتی احتکار شده توسط پلیس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا درباره آخرین جزئیات از کشفیات اقلام بهداشتی توسط نیروی انتظامی، توضیحاتی داد.

آخرین جزئیات از کشفیات کالا‌های بهداشتی احتکار شده توسط پلیس

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه طرح مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی در کشور تشدید یافته است، گفت: قرارگاه مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی از 4 اسفند ماه با هدف مبارزه با احتکار کالا‌ها، تشکیل شده است.

او تصریح کرد: ابلاغیه مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی به سرار کشور ارسال شده است و استان‌ها بلافاصله تیم‌های عملیاتی را تشکیل و در همان ابتدا کار، مراکز احتکار کننده شناسایی و طبق قانون با آن برخورد شده است.

سردار مقیمی ادامه داد: از ابتدا آغاز طرح مبارزه با احتکار تاکنون، روزانه طرح‌های عملیاتی صورت گرفته است و در عملیات‌های انجام شده بالغ بر 14 میلیون انواع ماسک، 160 میلیون انواع دستکش کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا اضافه کرد: از ابتدای آغاز طرح مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی 33 هزارو 906 انبار و اماکنی که ممکن بود کالا در آن انبار شود را بررسی و بازدید شده است.

اوبا بیان اینکه علاوه بر انبار‌ها، داروخانه‌ها و مکان‌هایی که امکان استفاده و نگهداری از کالا‌های بهداشتی شود نیز رصد می‌شوند، افزود: از ابتدا آغاز این طرح تا کنون حدود 3 هزارو 270 اماکن نیز به دلیل احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی با کمک پلیس پلمپ شده است. همچنین 2 هزارو 928 تیم مشترک با حوزه‌های مربوطه از جمله تعزیرات، حوزه‌های قضایی، واحد‌های صنفی و اماکن تشکیل شده و به بازدید انبار‌های مربوطه پرداخته‌اند.

سردار مقیمی بیان کرد: در عملیات‌های صورت گرفته 158 خودرو توقیف و 1 هزارو 115 پرونده قضایی تشکیل شده؛ که در حوزه‌های مختلف در حال رسیدگی است. همچنین 1 هزارو 233 نفر متهم نیز در این مدت دستگیر شده اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: سرنوشت اقلامی که کشف و ضبط شده نیز طبق قانون تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود چراکه در پایان سال 98 وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد کالا‌های کشف شده باید تحویل وزارت بهداشت و درمان شود. به همین جهت از تاریخ 20 اسفند 98 تمام کالا‌های کشف شده به وزارت بهداشت و درمان محول شده است.

او  افزود: در برخی استان‌ها که نیاز به این اقلام داشته اند کالا‌های کشفی با هماهنگی استانداران و حوزه‌های قضایی بین مردم توزیع شده است.

سردار مقیمی ادامه داد: طرح مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی که با شیوع ویروس کرونا آغاز شده و با محتکران همواره برخورد شده بود تا پایان این ویروس نیز ادامه دارد.

سردارمقیمی گفت: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده احتکار با 110 تماس بگیرند و گزارش دهند؛ همچنین افراد اگر می‌خواهند اطلاعاتی در حوزه امنیت اقتصاد، انبار‌های کلان و یا موضاعات خاص به پلیس دهند، می‌توانند مستقیما به حوزه‌های پلیس امنیت اقتصادی در نیروی انتظامی که در سراسر کشور هستند مراجعه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان