رهبر انقلاب: ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید

خبرگزاری تسنیم: سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت نیمه‌ی شعبان سالروز ولادت باسعادت قائم آل‌محمد (عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف) با ملت شریف ایران از لحظاتی پیش آغاز شد.

این سخنرانی از شبکه‌های رسانه‌ی ملی و همچنین از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حساب‌های اینستاگرام و توئیتر این پایگاه به‌زبان‌های مختلف و به‌صورت زنده در حال پخش است.

مهمترین محور‌ها به شرح زیر است:

- شاید در تاریخ بشر کم شده باشد که جامعه بشری به قدر امروز نیاز به منجی داشته باشد؛ چه نخبگان که آگاهانه احساس نیاز می‌کنند چه بسیاری از مردم که احساس نیاز می‌کنند، ولی در ناخودآگاه خودشان.

- بشر با اینهمه پیشرفت‌های علمی حیرت آور، احساس خوشبختی نمی‌کند. بشریت دچار فقر، بیماری، فحشا، گناه، بی عدالتی، نابرابری، شکاف طبقاتی بسیار وسیع و سوء استفاده قدرت‌ها از علم است.

- - خرد انسانی نعمت بزرگی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات دنیا را حل کند، لکن برخی گره‌ها را نمی‌توان با آن حل کرد. اینهمه پیشرفت و تحولات گوناگون نتوانسته به بشر خوشبختی ببخشد.

- امروز بی عدالتی در دنیا از علم تغذیه می‌کند و علم پیشرفته در خدمت بی عدالتی و جنگ افروزی است.

- ماموریت بزرگ حضرت بقیة الله (عج) عبارتست از بر قراری قسط و عدل. در بسیاری از روایات و زیارت‌ها و دعا‌ها به این معنا اشاره شده است؛ عدلی که انتظار است ایشان به وجود بیاورند در یک بخش خاص نیست بلکه در همه شئون زندگی است.

- انتظار فراتر از نیازمندی و احساس نیاز است، انتظار یعنی امید و اعتقاد به اینکه آینده قطعی وجود دارد. انتظار، سازنده است. برای همین انتظار فرج در دین ما جایگاه مهمی دارد.

- مشکلات زیادی در زندگی هر انسانی بوجود می‌آید که نباید مایوس شد. باید امیدوار بود. انتظار فرج انسان را از یاس و درماندگی نجات می‌دهد.

- کرونا یک ابتلای عمومی و یک آزمون برای دنیاست. هم برای دولت‌ها و هم ملت‌ها. در مورد آمار‌ها و اقدامات بسیار خوبی که شده و توصیه‌های مسئولین حرف زیاد زده شده است.

- ملت ایران در این آزمون کرونا خوش درخشید. اوج این افتخار ملی متعلق به مجموعه درمانی کشور است. این‌ها جان و سلامت خود را در خدمت مردم قرار دادند. این خاطرات جامه پزشکی در حافظه ملت به خوبی به یادگار خواهد ماند.

- در کنار اینها، داوطلبان بودند که عضو جامعه پزشکی هم نبودند، طلاب، دانشجویان و هزاران بسیجی و آحاد مردم خدمات باارزشی که واقعا از توصیف بالاتر است ارائه کردند. در کنار این‌ها نیرو‌های مسلح که از همه توان خود حتی در زمینه‌های علمی و ساخت و ساز و تولید امکانات بهداشتی و درمانی استفاده کردند.

- در یکی دو ده اخیر برخی تلاش کردند فرهنگ ایرانی- اسلامی را تضعیف کنند، ولی این احساس فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزش‌های اسلامی در مردم بسیار قوی است.

ادامه دارد...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان