تولید داروی فاویپیراویر توسط ۳ شرکت ایرانی

خبرگزاری تسنیم: دکتر محمدرضا شانه ساز با بیان اینکه داروی فاویپیراویر از حدود 8 سال گذشته برای درمان بعضی از بیماری‌های ویروسی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهد این دارو در درمان کرونا اثربخشی دارد و کشور‌های دنیا روی این موضوع کار می‌کنند تا به نتایج قطعی برسند؛ در ایران فاویپیراویر برای درمان کرونا وارد فاز مطالعات بالینی شده تا از ایمنی و اثربخشی آن اطمینان حاصل کنیم.

وی ادامه داد: توان تولید ماده اولیه فاویپیراویر در کشور به صورت بالقوه وجود دارد و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ظرف مدت زمان کوتاهی ماده اولیه این دارو تولید خواهد شد.

شانه ساز با اشاره به تولید داروی فاویپیراویر در ایران اظهار کرد: سه شرکت برای تولید شکل نهایی این دارو اعلام آمادگی کرده اند، اما برای تصمیم گیری سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در همه این موارد صرفا تایید کمیته‌ای واجد صلاحیت علمی و از هر نظر بی طرف ملاک خواهد بود و در این قبیل موارد ادعای یک نفر نمی‌تواند ملاک تصمیم سازی‌های مهم قرار گیرد لذا ملاک نهائی نظر مراجع ذی صلاح و بی طرفی است که شخصا هیچ سودی از ورود یا عدم ورود دارو به فهرست دارویی کشور نمی‌برند و اگر تاییدیه‌های لازم اخذ شود، دارو به سرعت به تولید انبوه خواهد رسید.

وی افزود: احیانا اگر کمبودی هم وجود داشته باشد در صورت لزوم تا تامین کمی و کیفی کامل توسط دارو‌های تولید داخل، واردات هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: یک شرکت دانش بنیان این دارو را بطور محدود تولید کرده و مطالعات بالینی تحت نظارت اداره کل داروی سازمان غذا و دارو در حال انجام است و با توجه به این شرایط اضطراری و خاص در بحران کرونا، استثنائاً بحث کارآزمایی‌های بالینی و تولید به موازات هم دنبال می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان