در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

جزییات بیشتر از رکورد زنی بورس با عرضه سهام شستا

بورسی شدن شرکت‌های سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، امشب ۲۶ فروردین ماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری بررسی شد.

جزییات بیشتر از رکورد زنی بورس با عرضه سهام شستا

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، اظهار کرد: بیش از 81 درصد پرتفوی شستا از لحاظ ارزشی بورسی است.

وی با بیان اینکه ارزش خالص دارایی شستا حدود یکصد هزار میلیارد تومان ارزیابی شده است، افزود: دو میلیون و 70 هزار نفر خریدار سهم شستا بودند که از امروز سهامدار حقیقی شستا هستند.

وی گفت: 72 شرکت شستا از مجموع 187 شرکت در بورس است و بیش از 81 درصد پرتفوی شستا بورسی است.

مدیرعامل شستا گفت: برای مقابله با تهدیدات نظیر عدم شفافیت چه راهکاری بهتر از بورس وجود دارد؟ از راهی باید صورت‌های مالی، گزارشات حسابرسی در معرض دید عموم قرار گیرد؟. شستا در بازار سرمایه در مقام مقایسه با هلدینگ‌های هم وزن قرار می‌گیرد. این از دستاورد‌های حضور شستا در بورس است.

رضوانی فر ادامه داد: بر اساس مبانی و اصول حاکمیت شرکتی ارتقا شفافیت بر اساس خواست و دستور وزیر کار در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید در نظر داشته باشیم چارچوب سرمایه‌گذاری در شستا وجود دارد و باید بهینه شود، اضافه کرد:ساختار شستا چند رشته‌ای است، بخشی از دارایی‌ها بورسی و بخشی غیر‌بورسی است.

مدیرعامل شستا گفت: بورسی کردن شستا محدودیتی در سهامداری شرکت‌های غیر بورسی ایجاد نمی‌کند و ریل شستا برای ورود به بورس و شکل مشارکت مردم، ریلی، منصفانه و درست است.

وی افزود: یکی از آخرین عرضه‌های اولیه سال گذشته سیمان ساوه شستا بود.35 درصد از عرضه‌های اولیه سال گذشته به لحاظ عددی متعلق به شرکت‌های تابعه شستا بود. این آمار نشان می‌دهد شستا علاقه‌مند به بورسی کردن شرکت‌های تابعه است.

رضوانی فر با بیان اینکه بیش از 95 شرکت از شرکت‌های مجموعه شستا رددیونی است، گفت: فلسفه شرکت‌های سرمایه‌گذاری بهینه سازی پرتفوی است.

وی افزود: بخشی از شرکت‌های زیرمجموعه بورسی می‌شود. در پی این موضوع منابع مورد نیاز پروژه‌های دیگر تامین می‌شود.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه منابع حاصل از عرضه اولیه امروز شستا متعلق دولت نیست بلکه به سازمان تامین اجتماعی تعلق دارد، گفت: علاقمندان به کسب اطلاعات در مورد شستا و شرکت های تابعه می توانند به سایت شرکت مراجعه کنند ما اطلاعات مبسوط در مورد شستا و شرکت‌های شستا و.... را در اختیار عموم قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: اطلاعات اساس‌نامه، ترکیب اعضای هیات مدیره، جزییات شرکت‌های تابعه و هلدینگ‌ها به طور مبسوط در سایت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی وجود دارد و موارد کاملا شفاف است.

رضوانی فر درباره بورسی شدن شستا و خروج نورچشمی و آقازاده از این حیات خلوت، گفت: چه راهکاری وجود دارد که یک بنگاه اقتصادی از حیات خلوت خارج شود؟ غیر از این است که این بنگاه از منظره یک سازمان ناظر، تخصصی، بیرونی مورد نظر قرار گیرد؟ می‌توان گفت که این سازمان تخصصی و بیرونی،  بورس است و شستا از این به بعد گزارشات خود را به صورت شفاف در مجامع عمومی ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: تصمیم گیری برای این مدیریت هلدینگ های مجموعه به جای اینکه در محیطی محدود با حضور 4 الی 5 نفر گرفته شود امروز در بورس با حضور بیش از 4 و 5 هزار سهام دار بررسی خواهد شد.

مدیرعامل شستا گفت: شستا در بازار سرمایه در مقایسه با هلیدینگ‌های دیگر قرار میگیرد پس مدیریت باید بهترین عملکرد را در اداره هر هلدینگ‌ ها داشته باشد و تمامی این اقدامات کمک می‌کند که شستا از خیاط خلوت آقازاده‌ها و نورچشمی‌ها خارج شود.

رضوانی فر افزود: امروز 10 درصد از سهام  شستا به بورس عرضه شد اما همین زمینه ای را ایجاد خواهد کرد که فرآیند اولیه برای ورود کامل شستا به بورس فراهم شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان