کراس اوور ملی؛ حاصل مهندسی معکوس پژو ۲۰۰۸!

بدیهی است که K۱۳۲ و K۱۲۵ با این پیشرانه‌ها به بازار بیایند و مانند سایر خودروسازان، سیاست مشخصات فنی مشابه در کلاس‌های مختلف نیز در ایران خودرو دیده خواهد شد.

کراس اوور ملی؛ حاصل مهندسی معکوس پژو 2008!
 
مجله خودرو در سایت خود ادعا کرده است خودروی کراس اوور ملی که در سال 1399 به بازار می‌آید حاصل بومی سازی پژو 2008 فرانسه است و مثل پژو 301 برگرفته از پلتفرمی است که پس از توافق برجام و در توافق کلان با پژو اجازه تولیدشان در اختیار ایران است و این خودرو، چون دیگر نمونه‌ای که برگرفته از پژو 301 بومی سازی شده حاصل مهندسی معکوس یکی از بهترین خودرو‌های روز اروپاست.

این مجله در مقاله خود درباره این خودرو که تعدادی از تصاویرش را منتشر کرده، نوشته است: «چندی پیش مدیران بخش توسعه محصول شرکت ایران خودرو در جمع خبرنگاران اعلام کردند که این شرکت برای پلتفرم جدیدش دو پیشرانه اصلی را در نظر گرفته است. بدیهی است که K132 و K125 با این پیشرانه‌ها به بازار بیایند و مانند سایر خودروسازان، سیاست مشخصات فنی مشابه در کلاس‌های مختلف نیز در ایران خودرو دیده خواهد شد.

فعلا ایران خودرو برنامه نصب پیشرانه 1٫6 لیتری EC5 تنفس طبیعی را در نسخه‌های پایه K132 و K125 دارد. این پیشرانه 110 تا 113 اسب بخار را با گشتاور حدود 150 نیوتن متر تولید می‌کند و جعبه دنده 5 سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو را به چرخ‌های جلوی این سدان و کراس اوور ملی دارد.

نمونه قوی‌تر ایران خودرو K125 و K132 به پیشرانه 1٫7 لیتری توربو (TC7 و یا TC7 پلاس) مجهز خواهند بود که قدرتی در بازه 150 تا 167 اسب بخار را با گشتاور 215 تا 245 نیوتن متر به دست می‌آورند. انتقال قدرت این توان از طریق جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک DAE به چرخ‌های جلو انجام می‌شود و در اصل نسخه فول آپشن این دو محصول با پیشرانه ملی توربو به بازار می‌آیند.»
 
کراس اوور ملی؛ حاصل مهندسی معکوس پژو 2008!
 
کراس اوور ملی؛ حاصل مهندسی معکوس پژو 2008!
 
کراس اوور ملی؛ حاصل مهندسی معکوس پژو 2008!
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان