لوکسترین مدل الکتریکی بنز سه سال دیگر براساس این کانسپت ساخته خواهد شد
مرسدس-بنز در نمایشگاه فرانکفورت نسل بعدی لوکسترین مدل خود را در قالب یک کانسپت نمایش داد.
کانسپت ویژن EQS که قرار است سه سال دیگر به بازار عرضه شود، یک خودروی الکتریکی است که به گفته مرسدس-بنز میتواند با هر بار شارژ تا 700 کیلومتر حرکت کند.
دو موتور الکتریکی ماشین حدود 469 اسب بخار نیرو تولید میکند و بنز میگوید با این نیرو، شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ماشین کمتر از 4 و نیم ثانیه و حداکثر سرعتش بیش از 200 کیلومتر در ساعت است.
علاوه بر نمایشگر روی کنسول برای هر سرنشین یک نمایشگر روی در قرار داده شده است
کنار گذاشتن موتور درونسوز دست طراحان را برای رسیدن به فرمی تازه برای ماشین باز گذاشته است و آنها اتاق خودرو را جلوتر آوردهاند تا فضا برای سرنشینان بیشتر شود.
به جای جلوپنجره، طراحان مرسدس-بنز از نمایشگری استفاده کردهاند که با 940 لامپ الائیدی ستارههای کوچک آرم کارخانه را به صورت سهبعدی نمایش میدهد. به جای چراغهای عقب هم رشتهای از لامپهای کوچک سرتاسر صندوق عقب را پوشانده است.
داخل ماشین با الهام از قایقهای تفریحی لوکس طراحی شده است. نمایشگر بزرگی که بخشهای مختلف ماشین از طریق آن کنترل میشود، صفحه بزرگی است که با زاویه در امتداد کنسول وسط قرار داده شده است. هر سرنشین هم روی در ماشین یک نمایشگر اختصاصی دارد.
مرسدس-بنز تا سال 2025 ده مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد
ماشینی که با الهام از این مدل ساخته خواهد شد، به احتمال زیاد جلوپنجره نورانی و چراغهای لیزری سه بعدی نخواهد داشت، اما همچنان لوکسترین مدل از ده مرسدس-بنز الکتریکی است که قرار است تا سال 2025 به بازار عرضه شود.
مهمترین رقیب این ماشین، تسلا مدل S. است که تاکنون در بازاری بدون رقیب ترکتازی میکرد. رقیبان آلمانی بنز هم به زودی به این رقابت خواهند پیوست. پورشه هفته گذشته اولین مدل الکتریکی خود را رونمایی کرد، آئودی قبل از آمدن EQS، مدل لوکس الکتریکی خود را به بازار عرضه خواهد کرد و بامو هم مشغول آماده کردن نمونه الکتریکی لوکسترین مدل خود، سری 7 است.
فولکسواگن میگوید ID.3 بعد از دو مدل بیتل و گلف، سومین مدل مهم تاریخ کارخانه است
با رونمایی از اولین فولکسواگن الکتریکی به نام ID.3 دوره تازهای از تاریخ این کارخانه آغاز شد.
فولکسواگن که به آلمانی به معنی خودروی مردم است، در سال 1930 با این هدف تاسیس شد که ماشینی بسازد که عموم مردم آلمان توانایی خرید آن را داشته باشند. این کارخانه با مدل بیتل به این هدف رسید و در دهه هفتاد با مدل گلف یک بار دیگر این موفقیت را تکرار کرد.
انتخاب عدد سه در نام ماشین اشارهای به سومین مدل مهم تاریخ کارخانه بعد از بیتل و گلف است. این بار فولکسواگن میخواهد استفاده از خودروهای الکتریکی را برای قشر وسیعی از جامعه ممکن کند.
ارزانترین مدل ID.3 با هر بار شارژ 330 کیلومتر حرکت میکند
قیمت پایه ماشین زیر سیهزار یورو (حدود 33 هزار دلار) است. ارزانترین مدل با هر بار شارژ تا 330 کیلومتر حرکت میکند. دو مدل لوکستر از خودرو هم ساخته میشود که باتریهای قویتری دارد. گرانترین مدل با هر بار شارژ 549 کیلومتر حرکت میکند.
ابعاد ماشین هماندازه فولکسواگن گلف است، اما ماشین جادارتر از گلف است. اتاق بسیار ساده طراحی شده و همه بخشهای ماشین از طریق یک نمایشگر لمسی ده اینچی کنترل میشود. راننده همچنین میتواند بخشهایی از ماشین را با فرمانهای صوتی کنترل کند.
اتاق فولکسواگن ID.3 بسیار ساده طراحی شده است
فولکسواگن میگوید تاکنون سی هزار نفر برای خرید ID.3 ثبت نام کردهاند.این ماشین برای فولکسواگن حکم مرگ و زندگی دارد. کارخانه آلمانی بیش از 88 میلیارد دلار در ساخت ماشینهای الکتریکی سرمایهگذاری کرده است. نتیجه این سرمایهگذاری یک شاسی است که ID.3 و مدلهای دیگر کارخانه بر روی آن ساخته خواهد شد.
اما این پروژه تنها وقتی موفق میشود که علاوه بر شرکتهای عضو گروه فولکسواگن، خودروسازان دیگر هم از این شاسی الکتریکی استفاده کنند و میلیونها خودرو در سال بر روی آن ساخته و فروخته شود.
فولکسواگن پیشبینی میکند تا سال 2025 سه میلیون دستگاه خودروی الکتریکی در سال توسط دوازده شرکت عضو این گروه فروخته شود. این کارخانه همچنین با فورد در ساخت ماشینهای الکتریکی همکاری میکند و قرار است شاسی خود را در اختیار کارخانه آمریکایی قرار دهد.
همه این پیشبینیها در نهایت به استقبال مردم از ماشینهای الکتریکی بستگی دارد و ID.3 اولین محک برای سنجش این استقبال است.
نسل جدید دیفندر با قیمت پایه 56 هزار دلار از زمستان به بازار عرضه میشود
در بین موجی از ماشینهای الکتریکی جدید و کانسپتهایی که نگاه خودروسازان به آینده را نمایش میداد، ستاره نمایشگاه امسال فرانکفورت یک شاسیبلند با اعتباری هفتاد ساله بود.
لندروور هفت سال پس از نمایش اولین کانسپت دیفندر، نسل جدید این ماشین را هفته گذشته در فرانکفورت رونمایی کرد و قرار است آن را از زمستان به بازار عرضه کند.
طراحی دیفندر جدید برداشتی مدرن از مدل کلاسیک این ماشین است
دیفندر مشهورترین محصول لندروور است که حدود هفتاد سال با تغییراتی اندک ساخته شد. دیفندر اگرچه ماشین راحتی نبود، اما از نظر فنی ساده بود و میتوانست به راحتی از مسیرهای ناهموار عبور کند و به همین دلیل در دهه پنجاه و شصت میلادی به شهرتی جهانی رسید.
طراحان لندروور، نسل دوم دیفندر را با الهام از مدل کلاسیک طراحی کردهاند، اما برداشت آنها از ماشین کاملا مدرن است. بخشهایی نظیر پنجره کوچک روی سقف، یا لاستیک زاپاس در پشت ماشین، یادآور مدل قبلی دیفندر است، اما ماشین نسبت به قبل بزرگتر و لوکستر شده است.
دنده ماشین به روی داشبورد منتقل شده و میتوان برای ردیف جلو صندلی سوم سفارش داد
ماشین در دو مدل سه در به نام 90 و پنج در به نام 110 ساخته میشود. این اعداد فاصله بین دو محور خودرو را به اینچ نشان میدهد. یک مدل دیگر به نام 130 هم بعدا به این دو اضافه خواهد شد.
شباهت به مدل کلاسیک دیفندر در داخل خودرو هم دیده میشود. طراحی اتاق ساده، اما همراه با فنآوری پیشرفته است. علاوه بر نمایشگر دیجیتال روبروی فرمان، یک نمایشگر ده اینچی لمسی روی داشبورد قرار دارد. دنده ماشین از کنسول به روی داشبورد منتقل شده و میتوان به جای کنسول وسط یک صندلی سوم برای ردیف جلو سفارش داد.
لندروور با همکاری لگو یک مدل کوچک از دیفندر را هم به بازار عرضه خواهد کرد
دیفندر را میتوان در پنج سطح مختلف سفارش داد. قیمت پایه ارزانترین سطح 45 هزار پوند (حدود 56 هزار دلار) است و گرانترین مدل 78 هزار پوند (حدود صد هزار دلار) فروخته میشود.
لندروور برای علاقهمندان دیفندر که توانایی خرید نسل جدید این ماشین را ندارند یک مدل کوچک با همکاری سازنده اسباببازی لگو هم به بازار عرضه خواهد کرد.