مدافع شهرخودرو: پایبند اصول باشگاه هستم اما کسر قرارداد منطقی نیست

محمدحسین مرادمند می‌گوید این که بخواهند از قرارداد بازیکنان ایرانی کم کنند، آن هم با توجه به این که این بازیکنان قراردادشان را هم کامل نمی‌گیرند کاری غیر منطقی است.

مدافع شهرخودرو: پایبند اصول باشگاه هستم اما کسر قرارداد منطقی نیست

محمدحسین مرادمند مدافع تیم فوتبال شهرخودرو در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیتش در زمان تعطیلی لیگ و تمرینات تیمش گفت: شرایط بدی نیست و هر روز در خانه کنار خانواده‌ایم. تنها روزی یک ساعت و آن هم برای تمرین انفرادی بیرون می‌روم. از فوتبال بازی نکردن خسته شدم و از خدایم است که لیگ دوباره شروع شود اما این نکته را باید یادآور شد که جان هر آدمی مهم‌تر از هر چیزی است.

وی ادامه داد: نه فوتبال بدون تماشاگر لذت دارد و نه فوتبالی که جان فوتبالیست‌ها را به خطر بیاندازد. برای من خانواده مهم‌ترین چیز است و اگر قرار باشد به خاطر فوتبال بازی کردن مریض شوم و خانواده‌ام هم دچار شوند، نمی‌خواهم لیگ برگزار شود و همین که در خانه بمانیم بهتر است. ما در الگو برداری خیلی خوب هستیم اما فقط از چیزهایی الگو می‌گیریم که به نفع ما باشد و اگر چیزی به ضررمان بود، حتی اگر کل دنیا هم آن را انجام دهند، آن کار را نمی کنیم. امیدوارم شرایط هر چه زودتر برای برگزاری ادامه لیگ مهیا شود و بتوانیم دوباره فوتبال بازی کنیم.

مرادمند در خصوص صحبت با باشگاه شهرخودرو برای کسر قرارداد بازیکنان گفت: هنوز صحبتی صورت نگرفته اما ما پایبند اصول باشگاه هستیم و هر چه شهرخودرو بگوید، انجام خواهیم داد. البته این را بگویم که این کسر قرارداد از بازیکنان ایرانی منطقی نیست زیرا مگر یک بازیکن چقدر می‌گیرد که بخواهد 20 یا 30 درصدش را هم دریافت نکند. یک بازیکن معمولی به غیر از ملی‌پوشان ما به طور متوسط یک میلیارد می‌گیرد که 200 میلیون آن را باید مالیات پرداخت کند. باقی آن 700 میلیون را هم کامل نمی‌گیرد و حدود 500 میلیون در یک فصل به او می‌رسد؛ حالا قرار باشد 20 یا 30 درصد آن هم کم شود، دیگر چیزی نمی‌ماند. من یک روزی برای پولدار شدن فوتبالیست شدم اما شرایط آن چیزی نیست که مردم از بیرون مشاهده می‌کنند. شرایط بازیکنان ملی‌پوش با دیگر بازیکنان فرق دارد و بازیکنان معمولی زندگی ساده‌ای دارند. هزینه‌های یک فوتبالیست بالا است و اگر قرار باشد 20 درصد از آن چه در یک سال هم می‌گیرد کم شود، چیزی برایش نمی ماند.

او اضافه کرد: درست است که در همه جای دنیا با توافق طرفین از قرارداد بازیکنان درصدی را کم می کنند اما آیا شرایط همه دنیا با ایران یکی است؟ آیا باشگاه‌های ایرانی مثل کشورهای اروپایی کمپ و زمین تمرین اختصاصی دارند؟ آیا بازیکنان ایرانی مثل اروپایی‌ها قرارداد خود را سر وقت و کامل می‌گیرند؟ باز هم می گویم که ما فقط الگوبرداری را یاد گرفته‌ایم اما نمی دانیم کجا و چه زمانی باید تقلید کنیم. به نظر من اول شرایط باید سنجیده شود و سپس تصمیم گرفته شود.

مدافع شهرخودرو در پایان درباره مشخص شدن تکلیف لیگ نوزدهم گفت: به نظر من لیگ باید ادامه پیدا کند زیرا نه تیم سقوط کننده‌ای مشخص است و نه معلوم است کدام تیم‌های می توانند سهمیه آسیا بگیرند. اگر بخواهیم منطقی باشیم، پرسپولیس بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد اما آیا وضعیت تیم‌های سقوط‌کننده و تیم‌هایی که برای سهمیه آسیا می‌جنگند هم همین قدر مشخص است؟ پس به نظرم بهتر است لیگ ادامه پیدا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان