شروط انتخاب یک رییس مجلس خوب

خبرگزاری فارس:بیژن مقدم به شروط انتخاب یک رییس مجلس خوب اشاره و اظهار کرد: اولین شرط انتخاب یک رییس مجلس خوب، مقبولیت است. فرد منتخب باید میان نمایندگان مقبولیت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه توان اداره مجلس شرط دیگر ریاست مجلس است، ادامه داد: توان اداره مجلس فراتر از توان مدیریتی فرد منتخب است به این دلیل که مجلس ترکیبی از افراد با سلایق گوناگون است، هرچند که ممکن است ریاست مجلس گرایش غالبی را داشته باشد، اما رفتار و پیشینه وی باید به گونه‌ای باشد که روحیه همکاری با همه افراد و جریان‌ها در مجلس را داشته باشد چراکه مجلس محل اجرا نیست و محل قانونگذاری است و باید به آرا و شخصیت همه احترام گذاشته شود.

مقدم تعامل با سایر قوا را نکته مهم دیگری برای شروط انتخاب یک رییس مجلس خوب برشمرد و ادامه داد: فرد منتخب در قامت رییس قوه مقننه باید از لحاظ جایگاه و سوابق و منطق جایگاه مناسبی برخوردار باشد.

وی افزود: رییس مجلس باید با دستگاه اجرایی و قضایی کشور تعامل خوبی داشته باشد و این‌ها ظرفیت‌های فردی است که به رییس مجلس برای مدیریت مناسب کمک می‌کند.

این فعال رسانه‌ای با ذکر نکته مهم در انتخاب ریاست مجلس آتی گفت: نباید صحنه انتخابات رییس مجلس را به رقابت و درگیری بی‌حاصل تبدیل کرد. فضای مجلس و گرایش غالب روشن است لذا با تعامل، رایزنی و با رای خوب منتخب اصلی روی صندلی ریاست بنشیند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان