تعداد قربانیان کرونا در ایالت نیویورک/جولان کرونا در وزارت دفاع آمریکا

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی، «اندرو کوئومو» فرماندار ایالت نیویورک روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در این ایالت اکنون به 20167 نفر رسیده است.

به گفته فرماندار ایالت نیویورک، طی 24 ساعت گذشته 474 مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در این ایالت ثبت شده است.

ایالت نیویورک در حال حاضر از لحاظ شمار قربانیان ویروس کرونا بالاتر از تمامی کشورهای جهان به جز ایتالیا،‌ اسپانیا، فرانسه و البته خود آمریکا قرار دارد.

این ایالت که با جمعیتی نزدیک به 20 میلیون نفر چهارمین ایالت پرجمعیت آمریکا محسوب می‌شود، از لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا نیز گوی سبقت را از همه کشورهای جهان (به جز خود آمریکا) ربوده است.

تاکنون حدود 260 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالت نیویورک به ثبت رسیده است که این رقم معادل بیش از 30 درصد از کل موارد ثبت شده در آمریکاست.

جولان کرونا در وزارت دفاع آمریکا
وزارت دفاع آمریکا از ثبت 82 مورد جدید ابتلا به ویروس کووید-19 در میان نیرو‌های خود خبر داد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد 82 نفر دیگر از پرسنل نظامی آن به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

در نتیجه تا به امروز 3 هزار 578 نفر تنها در میان نیرو‌های نظامی وزارت دفاع آمریکا به ویروس کووید-19 آلوده شده اند.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است 85 نفر از پرسنل پنتاگون در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و هزار و 73 نفر نیز تاکنون بهبود یافته اند.

همچنین وزارت دفاع آمریکا 77 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در میان نیرو‌های غیرنظامی در رده‌های مختلف این وزارتخانه گزارش کرد. تنها در نیروی دریایی بیش از یک هزار و 240 تن به این ویروس آلوده شده اند.

در این بیانیه آمده است دو مورد جدید مرگ ناشی از ویروس کرونا در میان نیرو‌های وزارت دفاع آمریکا ثبت شده است و بدین ترتیب شمار کل جانباختگان کرونا در وزارت دفاع آمریکا به 25 نفر رسیده است.

آمریکا از نظر میزان مبتلایان و فوتی‌ها با اختلاف چشمگیر در صدر کشور‌های دنیا قرار دارد. بنا به اعلام دانشگاه جان هاپکینز، 826 هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 45 هزار نفر جان باختند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان