ماهان شبکه ایرانیان

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

بی‌خطرسازی روزانه ۱۰تن زباله پزشکی در زباله‌سوز چینی/ نمی‌شود مدت طولانی زباله‌های عفونی را دفن کرد

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ صدرالدین علیپور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تا چه زمانی آرادکوه ظرفیت دفن زباله‌ها به شیوه امروزی را دارد، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: از زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد مطابق با پروتکل وزارت بهداشت تصمیم گرفتیم تمام زباله‌ها را بدون تفکیک‌سازی یکجا دفن کنیم.

او با بیان اینکه هم‌اکنون دفن زباله‌ها از روزانه 2هزار تن به 6هزار تن رسیده است، اضافه کرد: اما مسئله این است که ما نمی‌توانیم برای مدت طولانی از چنین روشی استفاده کنیم و موضوع راه افتادن شیرابه‌های و آلوده کردن محیط چالش ما بعد از بحران کرونا است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: طی نامه‌ای به ستاد مقابله با کرونا خواستار تهیه پروتکلی شدیم که تفکیک را داخل مخازن سازمان با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی از سوی کارکنان آغاز کنیم. نامه امروز به دست ستاد رسیده و بنا است در کمیته‌ای موضوع بررسی شود.

علیپور درباره کارکرد دستگاه زباله‌سوز چینی برای مدیریت پسماند تهران اظهار کرد: با این دستگاه می‌توانیم روزانه 10تن زباله پزشکی را بی‌خطر کرده و دفن کنیم، با این دستگاه امکان سوزاندن کامل زباله وجود ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان