درباره آلرژی بهاری و گلودرد ناشی از آن

آلرژی ها و عفونت ها می توانند موجب علائمی مانند گلودرد، آبریزش بینی، و احتقان شوند. اما چگونه می توان تشخیص داد که حال ناخوش ما از کدام یک سرچشمه می گیرد؟

اگر تجربه ابتلا به آلرژی های فصلی را داشته باشید، با علائمی مانند آبریزش بینی، آبریزش چشم، خارش، و احساس ناخوشی کلی آشنا هستید. همچنین، در زمان ابتلا به آلرژی فصلی ممکن است با گلودرد مواجه شده باشید.

آیا گلودرد به واسطه آلرژی‌های بهاری طبیعی است؟

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "پریونشن"، اگرچه همه با احساس خارش و خراشیدگی در گلو به واسطه آلرژی های فصلی مواجه نمی شوند، اما این نشانه ای کاملا طبیعی محسوب می شود.

چرا آلرژی ها موجب گلودرد می شوند؟

اگر به چیزی آلرژی دارید، بدن شما پروتئین هایی در آن ماده را به عنوان یک مهاجم خارجی در نظر می گیرد. زمانی که این مواد از طریق تنفس یا چشم ها وارد بدن می شوند، سیستم ایمنی در تلاش برای محافظت از شما یک واکنش التهابی را آغاز می کند.

بخشی از این واکنش التهابی شامل تولید مخاط بیشتر می شود. مخاط به دفع مواد از بدن کمک می کند اما می تواند موجب آبریزش و احتقان بینی نیز شود. و این تمام داستان نیست. گوش ها، بینی و گلو به یکدیگر متصل هستند، از این رو، بروز مشکل در یکی از آنها می تواند بر بخش های دیگر نیز تاثیرگذار باشد.

در نتیجه، مخاط تولید شده می تواند موجب ترشحات پشت حلق شده و گلو را تحریک کند. آلرژن ها یا عوامل الرژی‌زا نیز می توانند محرکی برای بروز التهاب در بافت های پشت گلوی شما باشند که احساس ناراحتی را افزایش می دهد.

چگونه سرماخوردگی را از آلرژی ها تشخیص دهیم؟ 

آلرژی ها و عفونت ها می توانند موجب علائمی مانند گلودرد، آبریزش بینی، و احتقان شوند. اما چگونه می توان تشخیص داد که حال ناخوش ما از کدام یک سرچشمه می گیرد؟

این که علائم شما چگونه آغاز می شوند اغلب سرنخ بزرگی است: علائم سرماخوردگی به تدریج خود را نشان می دهند، در شرایطی که علائم آلرژی معمولا اندکی پس از قرار گرفتن در معرض یک آلرژن آغاز می شوند. اگر پس از بازگشت به خانه متوجه خارش، گرفتگی یا احساسی ناخوشایند در پشت گلوی خود شدید، احتمالا با آلرژی ها سر و کار دارید.

همچنین، سرنخ های دیگری را می توانید مد نظر قرار دهید. اگر گلودرد شما در حال بدتر شدن است یا عمل بلع را دشوار می سازد، یا اگر تب، لرز، یا بدن درد را نیز تجربه می کنید، احتمالا با یک سرماخوردگی یا عفونت مواجه هستید. اگر داروهای آلرژی شما کمکی به بهبود شرایط نمی کنند، این نیز نشانه ای از ابتلا به یک عفونت، مانند سرماخوردگی است.

خبر بد این است که سرماخوردگی و آلرژی ها می توانند همزمان وجود داشته باشند. اگر نمی توانید به درستی دلیل بروز علائم را تشخیص دهید به پزشک مراجعه کنید.

چگونه گلودرد ناشی از آلرژی را درمان کنیم؟

داروهای آلرژی معمولا بهترین گزینه برای آغاز هستند. آنتی هیستامین ها می توانند به مهار التهاب و تسکین علائم کمک کنند. اسپری های بینی، و گلوکوکورتیکوئیدهای بینی نیز برای تسکین ترشحات پشت حلق مفید هستند.

درمان های طبیعی نیز می توانند به بهبود شرایط شما کمک کنند. غرغره کردن آبنمک گرم می تواند به خلاص شدن از مخاط تحریک کننده و نوشیدن زیاد آب یا استنشاق بخار ممکن است به تسکین حالت خراشیدگی کمک کند.

البته، پیشگیری ممکن است موثرترین تاکتیک برای شما باشد. به حداقل رساندن تماس با آلرژن ها می تواند از شعله‌ور شدن علائم پیشگیری کرده و به توقف گلودرد پیش از آغاز آن کمک کند.

--------------------------------

بیشتر بخوانید: 

فرمول غذایی در برابر آلرژی‌های فصلی

10 قانون برای مقابله با آلرژی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان