نقد فصل سوم سریال تلویزیونی کشتن ایو Killing Eve

آیا یک سریال درام تلویزیونی که هر قسمت آن یک ساعت است می‌تواند تنها با طنازی و شوخ‌طبعی شخصیت‌ها پیش برود؟ این قماری است که سازنده‌ی جدید کشتن ایو Killing Eve سوزان هیتکت که پس از امرالد فنل در این جایگاه قرار گرفته است، وارد آن شده و شانس خود را در فصل سوم این سریال بی‌بی‌سی آمریکا امتحان می‌کند

آیا یک سریال درام تلویزیونی که هر قسمت آن یک ساعت است می‌تواند تنها با طنازی و شوخ‌طبعی شخصیت‌ها پیش برود؟ این قماری است که سازنده‌ی جدید کشتن ایو Killing Eve سوزان هیتکت که پس از امرالد فنل در این جایگاه قرار گرفته است، وارد آن شده و شانس خود را در فصل سوم این سریال بی‌بی‌سی آمریکا امتحان می‌کند.
دو صحنه‌ی اول کشتن ایو Killing Eve — که به ترتیب یک جلسه‌ی تمرین ژیمناستیک در روسیه‌ی دهه‌ی 1970، و یک مراسم ازدواج مجلل در قلعه‌ای در اسپانیا و در عصر حاضر بود — که نویدبخش داستان جذابی بودند، دقیقا همان پیچش‌های شیطنت‌آمیزی را دارند که سازنده‌ی فصل اول آن فیبی والر-بریج به کشف و بررسی آن می‌پرداخت. نمایش آن‌ها از خشونت ضد اجتماعی و تقابل آن با امیدی رمانتیک، توجه مخاطبان را بر قسمت‌های آن متمرکز می‌کند، چیزی که در فصل دوم چندان شاهد آن نبودیم.
فصل سوم این سریال، حداقل از لحاظ فرم، بازگشتی به حال و هوای والر-بریج دارد که در آن معمولا بدرفتاری از زن‌ها می‌بینیم.

همچنین بخوانید:
نقد فصل اول The Midnight Gospel – سازندگان Adventure Time سریال شگفت‌انگیز دیگری را به ارمغان آورده‌اند

ساندرا اوه

سبک اغراق‌گونه و شیطانی به خصوصی را در برخی از صحنه‌های قتل می‌بینیم، مانند وقتی که ویلانل (با بازی جودی کومر) یکی از هدف‌هایش را به دنبال خود می‌کشاند تا او را در یک باغ انگلیسی زیبا تعقیب کند، و به این وسیله قاتلانی که به دنبال او هستند را بترساند و ماموریت خود را با موفقیت به سرانجام برساند. به لطف طراح لباس جدید، سم پری، ویلانل تمام اروپا را با لباسی زیبا می‌گردد.
اما اگر بپذیریم که هیتکت نقاط قوت فصل یک را برجسته می‌کرد، در عین حال به خاطر دام‌های روایت داستانی این سریال که از روزهای اول چیده شده بود لنگ می‌زد. از اواسط فصل اول، روشن بود که والر-بریج مطمئن نیست گروه دوازده — گروه مشکوک و ناشناسی که ویلانل را استخدام کرده است — چه چیزی قرار است باشد، و به دنبال چه چیزهای است. با وجودی‌ که چند قسمت اول فصل سوم به شکل خشونت‌آمیزی شخصیت‌های حاشیه‌ای و غیرمرتبط را حذف کرده است، اما گروه دوازده و قدرت‌ها و انگیزه‌های نامشخص آن همچنان پا برجا هستند. بسیاری از هیولاها وقتی که در سایه‌ها پنهان شده‌اند ترسناک‌تر هستند. اما با توجه به این‌که به دفعات دیده‌ایم که ویلانل مهره‌ی کلیدی و با ارزشی است، کاملا روشن نیست که چرا او برای رسیدگی به چند صاحب مغازه و پیانیست مشهور فرستاده می‌شود، حتی اگر قتل‌هایی به این شکل فلسفه‌ی وجودی سریال کشتن ایو Killing Eve را تشکیل می‌دهند.

 کشتن ایو 3

انتخاب ساندرا او، بدون در نظر گرفتن رنگ پوست و نژاد، به عنوان تحلیل‌گر سری، ایو پولستری — که در ابتدا حرکتی مثبت در راستای تنوع‌بخشی به گروه بازیگران بود — کم کم قوام پیدا می‌کند، این مامور سابق ام‌آی6 خود را در محله‌ی کره‌ای‌های نیو ملدن در لندن مخفی می‌کند. تماشای ایو — که پس از کشتن ریموند (با بازی آدریان اسکاربورو) برای نجات ویلانل، از پا در می‌آید — که بسته‌های نودل شین رامیون و قوطی‌های نوشیدنی میلکیز را از سوپرمارکت خریده و انبار می‌کند سرگرم‌کننده و حتی دلگرم‌کننده است.
ویلانل طبق معمول از صحبت کردن به زبان مادری‌اش سر باز می‌زند، و با خانواده‌ای ملاقات می‌کند که تصور می‌کردند او مرده است. در صحنه‌ای که حداقل باید برای کومر یک جایزه‌ی امی دیگر به ارمغان بیاورد، او با مادرش رو در رو می‌شود (که با نقش‌آفرینی زیبایی از اوگینا دودینا شاهد آن هستیم) و مشغول بحث و جدل می‌شوند که کدام‌یک زودتر از دیگری اتفاق افتاد: روانی بودن ویلانل، و یا تلاش‌های خشن مادرش برای محدود کردن او. مانند باقی فصل سوم کشتن ایو Killing Eve، این قسمت نیز چندان ضروری نیست، اما به شدت جذاب و سرگرم‌کننده است.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی اینکو کانگ در وب‌سایت هالیوود ریپورتر بود.

جودی کومر

حال به بررسی نظر سایر منتقدین می‌پردازیم:

الیسون کین Allison Keene ؛ پیست مگزین Paste Magazine

تا به اینجای کار فصل سوم کشتن ایو Killing Eve غافلگیر‌کننده، و به شکل عجیب و غریبی خنده‌دار است (مانند وقتی که ویلانل هنگام ملاقات دوباره‌ی خانواده‌اش سکسکه می‌گیرد). این سریال خشونت‌‌آمیز نیز است، چیزی که همچنان با وجود خود باعث جذاب بودن سریال است و مزیت رقابتی آن به حساب می‌آید. با این حال، چیزهای جدیدی هم در این داستان که اکتشافی در یک داستان قدیمی و تکراری است وجود دارد که با تماشای هر قسمت آن، عمیق‌تر و بهتر می‌شود.

الیسون شومیکر Allison Shoemaker ؛ وب‌سایت راجر ابرت RogerEbert.com

این فصل سریال هم سرگرم‌کننده است و نقش‌آفرینی‌های آن به تنهایی کافی هستند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از تماشای آن را برای هفته‌ها تضمین کنند. اما در میان تمام لحظات بزرگ و تماشایی که در جای جای این فصل کشتن ایو Killing Eve به چشم می‌خورد، لحظاتی هم وجود دارد که حس می‌شود تقلید کورکورانه‌ای از آن‌چه که در گذشته هم دیده‌ایم است.

بن ترورس Ben Travers ؛ ایندی‌وایر IndieWire

کشتن ایو Killing Eve یک اثر تلویزیونی ترکیبی است و فصل سوم آن در حال آزمایش میزان راحتی مخاطبانش با ساختاری منسجم و منظم است. این فصل سریال کاملا شما را سرگرم خواهد کرد و از دو نقش‌آفرینی برجسته‌ی آن لذت فراوانی خواهید برد. اما اگر کشتن ایو Killing Eve می‌خواهد پیشتازی خود را دوباره به دست آورد، مجبور است سراغ کشتن برود.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان