پاسخ قاطع محسن رضایی به شکایت آمریکا و انگلیس از پرتاب ماهواره نور

باشگاه خبرنگاران جوان: بعد از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور به فضا توسط سپاه انقلاب اسلامی، مقامات و مسئولین کشورهای مختلف به این موضوع واکنش‌های متفاوتی نشان دادند و از جمله معترضان این اتفاق، مقامات کشورهایی چون آمریکا و انگلیس و همچنین رژیم اشغالگر صهیونیستی بودند که علاوه بر واکنش‌های معترضانه، جهت جلوگیری از بیشتر پیش بردن این موفقیت بزرگ و مقتدرانه ایران اقدام کردند.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مصاحبه با یک خبرنگار الجزیره‌ای که درباره شکایت آمریکا و انگلیس به شورای امنیت از او سؤال کرده بود، پاسخ داده، که این پاسخ را در صفحه اینستاگرامش نیز منتشر کرد و نوشت:

"خبرنگار الجزیره پرسید: «وزرای خارجه امریکا و انگلیس نسبت به پرتاب ماهواره نور به شورای امنیت شکایت کرده‌اند، پاسخ شما چیست؟» در پاسخ گفتم:
فناوری ماهواره نور کاملا ایرانی است. تمام بخش‌های این ماهواره و موشکی که آن را به مدار برده، از جمله سیستم‌های هدایت و کنترل آن، ایرانی است و پرتاپ آن در غافلگیری کامل انجام شده است.
ماهواره نور دیروز از فراز فلوریدا و تلاویو عبور کرد و عکس‌هایش را تهیه و برای ما مخابره کرد. این‌ماهواره، قدرت بازدارندگی ما را افزایش داده است.
بنابراین، اگر از فواصل دورتر کسی قصدی علیه جمهوری اسلامی داشته باشد، ما توان رصد آن را داریم؛ ما دیگر می‌توانیم از آسمان همه جا را مشاهده می‌کنیم. آقای پمپئو و وزیر خارجه انگستان اشتباه می‌کنند. در قطعنامه 2231 اشاره‌ای به موضوع ماهواره نشده و درباره آزمایش‌های موشکی نیز ما را به امری ملزم نکرده است. فعالیت‌های هسته‌ای ما زیر نظر آژانس بین‌المللی اتمی است. ما کلاهک هسته ای نداریم."

پاسخ قاطع محسن رضایی به شکایت آمریکا و انگلیس از پرتاب ماهواره نور

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان