ماهان شبکه ایرانیان

بهترین زمان غذاخوردن برای کاهش سریع وزن

تحقیقات و تجربیات متخصصان تغذیه و پزشکان نشان می‌دهد هر چه زمان غذا خوردن منطبق بر ساعت طبیعی بدن باشد احتمال کاهش وزن افزایش می‌یابد.

با برنامه‌ریزی منظم غذایی، گرسنگی و البته کاهش وزن خود را مدیریت کنید. وضعیت و سبک زندگی ما به شکل معمول اجازه نمی‌دهد هر سه وعده غذایی و همچنین میان وعده‌ها را درست در زمان مطلوب آن مصرف کنیم. اگر به بهترین زمان غذاخوردن دقت نکنید می‌تواند تبعات مختلفی بر وزن و سلامت‌تان داشته باشد.

به گزارش سبک زندگی، آیا روزی که صبحانه نخورده‌اید، ساعت ده احساس گرسنگی کرده و نهار می‌خورید؟ آیا تمام روز هیچ غذایی میل نمی‌کنید و به جای آن شام سنگینی می‌خورید؟ «آدرا ویلسون»، متخصص تغذیه در مرکز بهداشت و درمان متابولیک و کاهش وزن، می‌گوید: «مهم‌ترین نکته برای جلوگیری از پرخوری، برنامه‌ریزی مناسب برای زمان غذا خوردن است». با خواندن این مطلب بهترین زمان غذاخوردن را بدانید زیرا خوردن وعده‌های غذایی در فواصل منظم، گرسنگی و کاهش وزن شما را مدیریت می‌کند.

زمان مناسب خوردن غذا برای کاهش سریع وزن

بسیاری از افراد تصور می‌کنند ارتباطی میان زمان خوردن غذا و کاهش سریع وزن وجود ندارد. اما تحقیقات و تجربیات متخصصان تغذیه و پزشکان نشان می‌دهد هر چه زمان غذا خوردن منطبق بر ساعت طبیعی بدن باشد احتمال کاهش وزن افزایش می‌یابد. در واقع بیش از آنچه که پیشتر تصور می‌شد رعایت نکات این چنینی در موفقیت رژیم غذایی کاهش وزن موثر است. به اعتقاد متخصصان تغذیه خوردن وعده‌های غذایی در زمان صحیح آن به از دست رفتن چربی‌های اضافی کمک می‌کند و متابولیسم بدن را بهبود می‌بخشد تا بتوانید به سادگی وزن بیشتری از دست بدهید. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به دنبال کاهش سریع وزن هستید روی لینک کلیک کنید.

بهترین زمان خوردن صبحانه

زمان صبحانه خوردن

بدیهی است که شب تا صبح چیزی میل نمی‌کنید، زیرا معمولا خواب هستید. از این رو، خوردن صبحانه برای شما بسیار مهم است. چگونگی تغذیه شما در صبحانه، تعیین‌کننده کیفیت روز شماست؛ هنگام صبح، معده شما یک مخزن خالی است که می‌توانید آن را با مواد غذایی طبیعی پر کنید تا در ساعات بیشتری از صبح سیر بمانید. برای آنکه وعده صبحانه خود را مدیریت کنید، هر روز ساعت معینی -بین ساعت شش تا نه- از خواب بیدار شده و در زمان مشخصی صبحانه بخورید.

بهترین ساعت خوردن ناهار

ساعت ناهار خوردن

زمان مناسب صرف نهار حدود چهار تا پنج ساعت بعد از صبحانه است. به عنوان مثال، اگر ساعت هفت صبح صبحانه خوردید، بین ساعت یازده صبح تا دو بعدظهر نهار میل کنید. چنانچه، نمی‌توانید تا ساعت دو بعدظهر نهار بخورید، بین دو وعده صبحانه تا نهار میان‌وعده میل کنید تا از گرسنگی بیش از حد جلوگیری شود.

میان‌وعده‌های حاوی پروتئین و کربوهیدرات٬ بهترین انتخاب هستند. به اندازه یک قوطی کبریت پنیر کم‌چرب، یک عدد سیب، دو فنجان سبزیجات طبیعی یا یک‌چهارم فنجان حمص یک میان وعده مناسب محسوب می‌شوند. 

البته بهتر است یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید تا بتوانید تمام مواد مغذی و مورد نیاز بدن‌تان را تامین کنید. در خصوص رژیم که تعادل غذایی را بتواند حفظ کند، متخصصان تغذیه به نکات گوناگونی اشاره می‌کنند. اما ما بهترین نظرات را در کنار هم گرد آورده‌ایم. اگر دوست دارید در این خصوص بیشتر بدانید روی لینک کلیک کنید: چگونه یک رژیم غذایی متعادل داشته باشیم.

زمان مناسب خوردن شام

بسیاری از افراد در وعده شام بیشتر غذا می‌خورند و ممکن است به این دلیل باشد که در طول روز بیشتر گرسنه می‌مانند. در وعده شام ​​بهتر است همان برنامه وعده‌های غذایی قبلی خود را دنبال کنید، تا مطمئن شوید که بیشتر از یک وقفه چهار تا پنج ساعته بین نهار و شام وجود ندارد. برخی از افراد باید بین نهار و شام یک میان‌وعده میل کنند، زیرا خوردن شام در ساعت پنج یا شش بعد از ظهر همیشه امکان‌پذیر نیست.

زمان شام خوردن

در صورت گرسنه نبودن چه باید بکنید

گاهی افراد بهترین زمان غذاخوردن را می‌دانند اما در آن ساعت، به خصوص برای  وعده صبحانه گرسنه نیستند. اگر اشتهایی به خوردن صبحانه ندارید به این دلیل است که بدن شما عادت کرده است که صبح‌ها، سیگنال‌های گرسنگی ارسال نکند. اما اگر صبحانه خوردن را شروع کنید، خواهید دید که نشانه‌های گرسنگی شما برمی‌گردد. به خاطر داشته باشید که بدن شما در صبح نیاز به انرژی دارد، بنابراین بر همین اساس نیاز آن را تامین کنید.

 صبحانه می‌تواند به اندازه یک شیک پروتئینی، تخم مرغ‌های پخته‌شده با میوه یا نان تست، غلات سبوس‌دار با کره بادام‌زمینی و یا کره بادام ساده باشد. سعی کنید هنگام صبح پروتئین بیشتری مصرف کنید تا شما را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه دارد. 

بهترین وقت غذاخوردن

اگر وقت بهترین غذاخوردن را نمی‌دانید

صرف غذا با عجله یا غذا خوردن هنگام کار اشتباهی معمول است. برای غذا خوردن باید وقت بگذارید؛ زیرا تنها در این صورت است که غذای شما بهتر هضم می‌شود. این نکته را رعایت کنید تا ضمن لذت بردن از وعده‌های غذایی‌، سلامت عمومی شما نیز بهبود یابد.

تا حد امکان یک برنامه غذایی منظم داشته باشید تا بدن بداند چه موقع به خوردن صبحانه، نهار و شام نیاز دارد. اگر برنامه شما هر روز متفاوت باشد ممکن است گاهی نتوانید بهترین زمان غذاخوردن را رعایت کنید. در این مواقع میان‌وعده‌های سالم میل کنید. اگر بعدازظهر یا شب‌ها مشغول به کار هستید، به همان قانون اولیه غذاخوردن پایبند باشید؛ فاصله چهار تا پنج ساعته بین وعده‌های غذایی.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان