بهترین چای های آرام بخش

آیا استرس دارید؟ نوشیدن یک فنجان چای داغ به حفظ آرامش تان کمک می کند. چای هزاران طعم مختلف دارد، شما کدام طعم چای را می‌پسندید؟ چای شیرین، چای گیاهی،چای تلخ یا چای ساده؟

آیا استرس دارید؟ نوشیدن یک فنجان چای داغ به حفظ آرامش تان کمک می کند. چای هزاران طعم مختلف دارد، شما کدام طعم چای را می‌پسندید؟ چای شیرین، چای گیاهی،چای تلخ یا چای ساده؟

استشمام بوی چای، باعث می شود آرامش بگیرید. چای حاوی آنتی اکسیدان ها و آمینو اسیدهاست و از نظر علمی ثابت شده است که اثری آرامش بخش دارد. مصرف چای هایی که در زیر فهرست شده اند، برای ذهن، بدن و روح تان نوعی آرام بخش محسوب می شوند.

بهترین چای های آرام بخش

چای بابونه

این چای خوش طعم را امتحان کنید که به آرامش ذهن تان کمک می کند. چای بابونه یک چای گیاهی است که از گل های بابونه به وجود می آید و طعم آن شبیه سیب سبز است. این چای، خاصیت آرامش بخشی دارد؛ به همین دلیل بیشتر افراد شب ها موقع خواب این چای را می نوشند. محققانی که روی گاما آمینوبوتیریک اسید تحقیق کردند، دریافتند که بابونه به صورت مستقیم روی گیرنده های انتقال دهنده های عصبی تاثیر می گذارد تا هورمون های استرس، مثل سروتونین را کاهش دهد. نوشیدن یک فنجان چای بابونه بعد از روزی طولانی به حفظ آرامش تان کمک می کند.

چای بابونه

چای های گیاهی، شامل: چای سبز ، چای سیاه، چای سفید، چای چای اولونگ، چای پوئر)

مصرف چای های گیاهی باعث آرامش و تسکین ذهن می شود. این چای ها از برگ‌هایی ساخته شده که کاملیا سیننسیس نام دارند؛ شامل: چای سبز، چای سیاه، چای سفید، چای اولونگ، چای پوئر می‌شوند و به علت داشتن آنتی اکسیدان برای سلامتی مفید هستند. علاوه بر آنتی اکسیدان هایی، مثل: پلی فنول ها و کاتچین، حاوی آمینواسید تیانین نیز می‌باشند. این آمینو اسید به بهبود تمرکز و کاهش استرس کمک می کند ، برخی تحقیقات نشان می دهند که این آمینو اسید آن‌قدر آرامش بخش است که می تواند باعث بهبودی خواب شود. توجه داشته باشید که در حالی‌که چای های گیاهی حاوی کافئین نیستند؛ چای سبز، چای سیاه، چای سفید، چای چای اولونگ، چای پوئر حاوی کافئین هستند که باعث حس اضطراب در بعضی از  افراد می‌شوند. چای سفید یا چای سبز حاوی کافئین کمتری هستند.

چای اسطوخودوس

چای اسطوخودوس به علت طعم خوب و اثرات مفید تیامین، نوعی آرام بخش محسوب می شود. چای اسطوخودوس، طعم خوب و آرامش بخشی دارد. عطر این گل بنفش، باعث ایجاد آرامش می شود. اسطوخودوس به صورت مستقیم روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و به تسکین و کاهش استرس کمک می کند. این چای به قدری موثر است که در مقایسه با داروهای تجویزی، اثرات جانبی کمتری دارد. کارخانه‌ای در آلمان، استفاده از مکمل های اسطوخودوس را جهت درمان حملات عصبی و اختلال اضطراب تعمیم یافته، تایید کرده است.

چای گل ساعتی

چای گل ساعتی از گیاهان متعلق به خانواده پاسیفلور تولید می‌شود.  جوامع سنتی در آمریکای جنوبی و اروپا، برای درمان بی قراری و اضطراب، از این چای استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان می دهد که چای گل ساعتی به انتقال دهنده های عصبی، در رفع اضطراب و بهبود خواب کمک می کند.

چای نعناع فلفلی

از طعم چای نعناع فلفلی لذت ببرید. چای نعناع انواع مختلف دارد، یکی از آنها چای نعناع مراکشی و دیگری چای نعناع شکلاتی است. این نوشیدن این چای بسیار لذت‌بخش است؛ طوری که تا انتهای ظرف چای تان را می‌نوشید . وقتی این چای را می نوشید، در نوک زبان تان احساس سوزش می کنید. این چای خیلی پرطرفدار است و به تسکین حالت تهوع و ناراحتی معده کمک می کند.

چای سنبل الطیب

ریشه سنبل الطیب در طب آیورودا و داروهای گیاهی سنتی برای تسکین اضطراب به کار می‌رود. تحقیقات حاکی از این است:« چای سنبل الطیب ممکن است به بهبود خواب و تسکین علائم بی خوابی در برخی بیماران خاص کمک کند.» این چای طعم تند و قوی دارد؛ چون طعم آن برای افرادی که به تازگی می‌خواهند این نوع چای را امتحان کنند، غیرقابل تحمل است. برای از بین بردن طعم بدش، می توانید آن را با چای علف لیمو یا عسل مخلوط کنید.

چای بادرنجبویه

چای بادرنجبویه

چای بادرنجبویه گیاهی آرامش بخش است که به حفظ آرامش افراد کمک می کند. روغن بادرنجبویه و مکمل های آن در بازار موجود است. تحقیقاتی که روی حیوانات صورت گرفته، نشان داده است:« چای بادرنجبویه ممکن است باعث افزایش سطح گابا در مغز شده و به حفظ آرامش کمک کند.» علاوه بر این، برخی تحقیقات حاکی از این است : «نوشیدن این چای ممکن است به درمان علائم بی خوابی کمک کند».

چای شیرین بیان

چای شیرین و خوش طعم شیرین بیان، نوعی آرام بخش است که حتی بعد از نوشیدنش آن، طعم خوشش را زیر زبان تان احساس می کنید. این چای سالم فواید زیادی دارد که عبارتند از: کاهش فشار خون و بهبود آرامش. چای شیرین بیان حاوی آنتی اکسیدان است که می تواند به بهبود جریان خون و عملکرد غده آدرنال کمک کند. همین امر باعث می شود، سطح سروتونین که به طور مستقیم با استرس مرتبط است، کاهش پیدا کند. فقط چند تکه از ریشه شیرین بیان را به آب جوش اضافه کرده، آن را بنوشید، و با آرامش کامل استراحت کنید.

چای رازیانه

چای رازیانه از گیاه رازیانه گرفته شده است که خاصیت آرام بخش دارد. این چای به هضم غذا و به تسکین درد شکم کمک می‌کند. حتی  ممکن است برای بی خوابی نیز مفید باشد.

با مصرف این چای ها می توانید آرامش پیدا کنید

نوشیدن چای یا مخلوط گیاهی می تواند منجر به کاهش استرس و تمرکز ذهن تان شود و مصرف یک فنجان چای به شما کمک می کند تا  سلامت ذهن تان را به دست آورید.یک فنجان چای با استفاده از مخلوطی از برگ ها یا چای کیسه ای، دم کنید و برای حفظ سلامتی، آن را بنوشید و از طعم خوب و خاصیت آرام بخشی که دارد، بهره‌مند شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان