آبرسانی به شهر جدید امیرکبیر آغاز شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح پروژه های صنعت آب و برق استان مرکزی که در قالب پویش "هر هفته_الف_ب_ایران" در اراک برگزار شد، اظهار کرد: کمک به حفظ حیات هر نفر از ابناء بشر کاری مهم و ارزشمند است که در این راستا آبرسانی به یک شهر که در افق 1410 حدود 25 هزار نفر را آبرسانی خواهد کرد، پروژه کوچکی نیست و البته تمامی پروژه های آبرسانی پروژه های بزرگ و مهمی هستند.

وی افزود: تمامی افرادی که از آب پاک و سالم استفاده کرده و در چرخه تولید کشور قرار دارند، جزو اشتغال مستقیم این پروژه ها محسوب می شوند.

معاون وزیر نیرو نیز در این مراسم گفت: از مجموع 823 مگاوات انرژی های تجدیدپذیر متصل به شبکه، 16 و یک دهم مگاوات مربوط به استان مرکزی است که 14 و 43 دهم مگاوات آن برقابی و یک و شش دهم، خورشیدی است.

ساتکین با اشاره به پروژه های افتتاحی امروز اضافه کرد: پروژه سه و نیم مگاواتی و پنج و نیم مگاواتی در روستاهای جرجیجان و لریجان که هر دو در 13 اسفند سال گذشته به شبکه متصل شده اند، پروژه 243 مگاواتی در اراک و پنج و دو دهم مگاواتی در شهر ساوه و پروژه یک مگاواتی خورشیدی از جمله پروژه هایی است که امروز افتتاح می شوند.

ساتکین بیان کرد: در ایستگاه های فشار شکن سه و چهار در مسیری که از سرشاخه های دز آغاز و به قمرود ختم می شود، دو پروژه احداث شده و به بهره برداری رسیده است، با توجه به اینکه این مسیر به قمرود ختم می شود، افتتاح آن توسط مدیرعامل آب منطقه ای قم به صورت ویدئوکنفرانس انجام خواهد شد. مجموعه سرمایه گذاری این دو پروژه حدود 120 میلیارد تومان است که توانسته 400 نفر سال را فعال کند.

وی اضافه کرد: میزان جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای این پروژه 32 هزار تن در سال است.

 مدیرعامل آب منطقه ای استان مرکزی نیز در این آیین گفت: شهر جدید امیرکبیر یکی از شهرهای جدید واقع در  40 کیلومتری اراک است که مصوبه ایجاد آن مربوط به دهه 70 بوده و آغاز عملیات این شهر عمدتا به سبب مشکلات مربوط به تامین آب به تاخیر افتاد و در نهایت در دولت دهم مقرر شد عملیات اجرایی  این شهر به عنوان پایلوت آغاز شود. از زمان آغاز عملیات اجرایی متاسفانه تا سال گذشته تامین آب این شهر انجام نشد.

عزت الله آمره ای با بیان اینکه جمعیت 100 هزارنفری برای این شهر پیش بینی شده است، بیان کرد: در حال حاضر 1100 واحد در این شهر ساخته شده و 500 خانوار ساکن هستند. پیش بینی ساخت سه هزار واحد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن، اهمیت این شهر را دوچندان می کند و در نتیجه تامین آب یکی از اولویت های مهم زیرساختی این شهر بوده است.

وی افزود: سال گذشته با مطالعات دقیق کارشناسی یک منبع آب مناسب برای این شهر یافت شد و در شش ماه به اجرا رسید و از سال گذشته به صورت غیررسمی آب وارد شبکه این شهر شد.

آمره ای با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای این پروژه 65 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: اجرای آبرسانی شهرهای زیر  100 هزار نفر در حیطه وظایف ما نیست ولی به جهت حساسیت و اهمیت این شهر این پروژه را آغاز کردیم، گرچه ماهیت این پروژه نسبت به سایر پروژه های ملی و بزرگ، کوچک است اما اثرات اجتماعی آن در استان بالاست و این پروژه با هدف تامین و انتقال آب شرب و بهداشتی به این شهر افتتاح می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان