حدود یک دهه است که تسلا با محصولات الکتریکی خود، دنیای اتومبیلسازی را دگرگون کرده است. ایده ساخت خودروهای برقی که قابل شارژ در خانه هستند و نیازی به سوختگیری مکرر ندارند، بسیاری از مصرفکنندگان را جذب محصولات تسلا کرد. با این حال باتریها نیز عمر محدودی دارند و در فواصل معینی باید آنها را تعویض نمود. به طور معمول هر پکیج از باتریهای تسلا برای پیمودن مسافتی در حدود 800 هزار کیلومتر بهینه شدهاند و پس از آن باید تعویض شوند. با این وجود به نظر میرسد عمر باتریهای تسلا از این هم میتواند بیشتر باشد.
مطابق دادههای تجربی، باتری اکثر خودروهای تسلا پس از پیمودن 200 هزار کیلومتر، تنها شش درصد از ظرفیت ذخیرهسازی خود را از دست میدهند. با توجه به نمودار علمی کاهش عمر باتریها، این مساله بدان معنی است که میتوانید سالهای زیادی را با خودرو خود رانندگی کنید و نگران خرابی باتریها نباشید.
مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک که این روزها با توئیتهای جنجالیاش مجددا به صدر خبرها بازگشته، اعتقاد دارد عمر باتریهای تسلا بسیار بیشتر از حدس و گمانهاست. او میگوید: با اجرای چند شبیه سازی روی باتری خودروهای تسلا، دریافتیم این باتریها عمری بیش از 500 هزار مایل یا 800 هزار کیلومتر دارند و پس از آن نیز همچنان 80 درصد ظرفیت ذخیره سازی خود را حفظ کردهاند. این مورد به معنی آن است که میتوانید با تسلا خود تا 40 سال رانندگی کنید و نگران تعویض باتریها نباشید.
علاوه بر موارد بالا، تسلا ضمانتنامههای مناسبی را برای مشتریان خود در نظر گرفته تا از نگرانیهای آنها بکاهد. برای مثال اگر باتری خودرو طی مدت هشت سال بیش از بیست درصد از ظرفیت ذخیره سازی خود را از دست بدهد، تسلا آن را به طور رایگان تعویض خواهد نمود. قیمت هر پکیج از باتریهای تسلا به طور متوسط ده هزار دلار برآورد میشود.