کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی برای سومین سال پیاپی در آمریکا

سال ۲۰۲۰ ممکن است یکی از بدترین سال‌های اقتصادی در تاریخ معاصر باشد، اما شاید یکی از بهترین سال‌ها از نظر کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایالات‌متحده آمریکا باشد

سال 2020 ممکن است یکی از بدترین سال‌های اقتصادی در تاریخ معاصر باشد، اما شاید یکی از بهترین سال‌ها از نظر کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایالات‌متحده آمریکا باشد. البته با وجود اینکه به دلیل همه‌گیری کرونا شاهد رفت‌وآمد خیلی کمتری نسبت به گذشته هستیم، اما آمار خوب سال 2019 نشان می‌دهند آمریکا روند رو به رشدی در زمینه کاهش تلفات بر اثر تصادفات رانندگی داشته است.
براساس اطلاعات اولیه دولتی که اوایل این هفته منتشر شد، تلفات ترافیکی در این کشور در سال 2019 به 36120 نفر رسیده که نشان‌دهنده کاهش 1.2 درصدی در مقایسه با سال گذشته است، زمانی که 36560 نفر در آمریکا در اثر تصادفات رانندگی کشته شدند. سال گذشته نیز سومین سال متوالی از نظر کاهش تلفات ترافیکی در ایالات‌متحده بود، علی‌رغم اینکه کل سفرها با افزایش 0.9 درصدی به 3.23 تریلیون مایل رسیده بود.
جیمز اوونز مدیر عامل اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی، در مصاحبه اخیر خود گفته است: ما به تمرکز بر روی رفتارهایی که می‌دانیم غیرایمن هستند ادامه داده‌ایم: عدم استفاده از کمربند ایمنی، رانندگی با سرعت بالا، رانندگی حین خواب‌آلودگی، رانندگی حین حواس‌پرتی.
مقایسه این آمار با ارقام دهه‌های گذشته نشان‌دهنده پیشرفت نتایج سال 2019 است. شمار تلفات رانندگی در سال 2007 حدود 41260 نفر بوده ‌است، در حالی که در سال 1980 حدود 51090 نفر در تصادفات رانندگی کشته شده بودند. نرخ مرگ و میر در سال گذشته 1.10 به ازای هر 100 میلیون مایل مسافت طی شده در برابر 1.36 به ازای هر 100 میلیون مایل مسافت طی شده در سال 2007 و بیش از 3.20 به ازای هر 100 میلیون مسافت طی شده در سال 1980 بوده است.
با این حال، با وجود آرامش موقتی که کاهش رفت‌وآمد در سراسر آمریکا به وجود آورده، مقامات ایمنی ترافیکی به شدت نگران زمانی هستند که میلیون ها نفر برای رفت ‌و آمدهای روزانه خود به خیابان‌ها برگردند. اوونز در این باره هم گفته است: ما طی چند هفته و چند ماه آینده برای افزایش آگاهی عمومی در این زمینه تلاش خواهیم کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان