نگاهی به عملکرد و سرمایه‌گذاری‌های استارتاپی اسمارت آپ ونچرز در سال ۹۸

گزارش عملکرد سال گذشته «اسمارت آپ ونچرز» نشان می‌دهد این سرمایه گذار خطرپذیر استارتاپی، در سال ۹۸ در ۷ تیم استارتاپی سرمایه‌گذاری کرده است. حالا اسمارت آپ با گزارش خود نشان می‌دهد که رشد این تیم‌ها در سال گذشته چگونه بوده و در نهایت، از برنامه‌های آتی خود می‌گوید.

نگاهی به عملکرد و سرمایه‌گذاری‌های استارتاپی اسمارت آپ ونچرز در سال 98

گزارش عملکرد سال گذشته «اسمارت آپ ونچرز» نشان می‌دهد این سرمایه گذار خطرپذیر استارتاپی، در سال 98 در 7 تیم استارتاپی سرمایه‌گذاری کرده است. حالا اسمارت آپ با گزارش خود نشان می‌دهد که رشد این تیم‌ها در سال گذشته چگونه بوده و در نهایت، از برنامه‌های آتی خود می‌گوید.

اسمارت آپ در سال گذشته 280 درخواست برای سرمایه‌گذاری را بررسی و در نهایت روی 7 استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است. وینداد (فعال در زمینه حقوقی)، دیجی زرگر (فعال در زمینه خرید و فروش طلا)، سلام ساختمان (فعال در حوزه خدمات ساختمانی)، لوناتو (فعال در زمینه فروش عینک)، دکتر ساینا (فعال در زمینه پزشکی و مشاوره) و همراه مکانیک (فعال در زمینه کارشناسی خودرو دست دوم).

در واقع با نگاهی به این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان گفت گستره سرمایه‌گذاری این صندوق سرمایه‌گذاری از مسائل پزشکی تا لایف استایل و سرویس‌های فروشگاهی و خدماتی را در بر می‌گیرد.

در واقع با نگاهی به این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان گفت گستره سرمایه‌گذاری این صندوق سرمایه‌گذاری از مسائل پزشکی تا لایف استایل و سرویس‌های فروشگاهی را در بر می‌گیرد. حوزه‌های کاملی که اسمارت آپ ونچرز در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند به این شرح است:

بیشترین رشدی که زیرمجموعه‌های اسمارت آپ داشتند متعلق به مجموعه همراه مکانیک بوده که توانسته به فروش ماهیانه 100 میلیارد تومان دست پیدا کند و بیش از 1.5 میلیون بازدید ماهانه را برای خود به ارمغان بیاورد. امروزه این تیم با 200 نفر مشغول به کار هستند و جذب سرمایه اخیر همراه مکانیک نیز نویدبخش بزگر شدن این تیم را می‌دهد.

کرفس دیگر مجموعه موفقی است که با سرمیه گذاری اسمارت آپ توانسته به افزایش 5 برابری در آمد و گذر کردن از نصب آماری 2.5 میلیون برسد.

استارتاپ گهواره که در زمینه همیار تربیت کودک فعالیت دارد نیز افزایش 13 برابری در آمد در کمتر از یکسال را به همراه داشته و کاربران در روز 29 دقیقه از آن استفاده می‌کنند.

مجموعه کمدا نیز که اخیرا از دیجی کالا جذب سرمایه کرده است و اسمارت آپ در سال جدید از آن خارج شده، جزو موفقتی‌های این صندوق سرمایه‌گذاری در سال گذشته به حساب می‌آید و توانسته بیش از نیم میلیون کاربر را جذب کند.

پلتفرم دکتر ساینا نیز در کمتر از 2 ماه رشد 7 برابری پیدا کرده و پیش بینی می‌شود مانند بسیاری از استارتاپ‌های دیگر پزشکی که در ایام شیوع کرونا رشد داشته‌اند، رشد آن همچنان ادامه داشته باشد.

زبان شناس که در زمینه خودآموزی زبان فعالیت دارد توانسته رشد 7 برابری رد 6 ماه کسب کند و امروزه بیش از صد هزار کاربر داشته باشد. ویترین نت نیز یک رشد 3 برابری درآمد ماهانه را تنها در شش ماهه دوم سال گذشته کسب کرده است.

مجموعه سلام ساختمان در ظرف 8 ماه توانسته رشد 5 برابری درآمد پیدا کند.  استارتاپ وینداد در سال گذشته 150 درصد رشد پیدا کرده است. فروشگاه اینترنتی لوناتو نیز یک رشد 3 برابری درآمد برای خود رقم زده است.

در نهایت باید به اسمارتنیت اشاره کرد که یک پلتفرم آنلاین اتصال بیزینس‌ها به برنامه‌نویسان است و توانسته در سال گذشته 25 پروژه مختلف از اروپا و آمریکای شمالی دریافت کند.

اسمارت آپ اقدامات مهمی که در سال 98 انجام داده را به چند بخش تقسیم کرده است. همکاری با شتابدهنده‌‌ای چون اکسل برای سرمایه‌گذاری در دیجی زرگر و برگزاری رویداد اسمارت پلاس و همچنین خروج از کمدا جزوی از این اقدامات مهم به شمار می‌آیند. همکاری با شرکت سرمایه‌گذاری بهمن در استارتاپ زبان شناس و همکاری با دو صندوق فناوری‌های نوین و دانشگاه تهران نیز از دیگر اقدامات مهم اسمارت آپ در سال گذشته است.

نکته مهم در عملکرد اسمارت آپ با استارتاپ‌ها این است که این صندوق سرمایه‌گذاری صرفا خدمات مالی انجام نمی‌دهد و انواع خدمات غیرمالی را نیز به آنها ارائه می‌دهد. خدماتی که می‌توانید مجموعه آن را در تصویر فوق مشاهده نمایید.

اسمارت آپ برنامه‌های سال آینده خود را نیز به 4 دسته تقسیم کرده است: تشکیل فاند اسمارت آپ در بخش ارلی استیج، هدف گذاری حداقل 10 سرمایه گذاری در سال 9 و گسترش پورتفولیو اسمارت آپ، تقویت رابطه با سرمایه‌گذاران خارجی و گسترش حوزه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی چون سلامت و اینتنرت اشیا.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان