به گزارش ایسنا، بیش از یک سال قبل فدراسیون فوتبال در اطلاعیهای از تغییر لوگوی این مجموعه که روی البسه تیمهای ملی نصب و به عنوان نشان بینالمللی این فدراسیون استفاده میشود، خبر داد. در این اطلاعیه که 18 اردیبهشت 98 از سوی دپارتمان بازاریابی فدراسیون فوتبال منتشر شد، از کلیه استادان، طراحان، هنرمندان حوزه گرافیک، هنرجویان و دیگر علاقهمندان به شرکت در این فراخوان دعوت شد تا طرح پیشنهادی خود را ظرف 10 روز به فدراسیون فوتبال ارائه کنند.
امروز بیش از یک سال از آن اطلاعیه میگذرد و هنوز خبری از لوگوی جدید فدراسیون فوتبال نشده و کماکان آرم نه چندان جذاب و فاقد خلاقیت بر سر درد فدراسیون و پوشاک تیمهای ملی خودنمایی میکند.
از یک سال قبل تاکنون، فدراسیون فوتبال هنوز اطلاعیه یا خبری درباره چگونگی رها کردن این فرآیند صادر نکرده و مشخص نیست که چرا تغییرات بر روی لوگوی فدراسیون اتفاق نیافتاده است اما فدراسیون کشتی بدون سر و صدا، از لوگوی جدید خود رونمایی کرد.
* اهمیت برند جذاب و دستمایه شدن لوگوی فاقد خلاقیت ایران
همانطور که مشخص است، هدف اصلی از این تغییرات، جذابیت بخشیدن به برند فدراسیون فوتبال بود. امروزه برای معرفی یک برند، طراحی لوگوی مناسب و جذاب، تاثیر بسیار مثبتی بر پروسهی پیشرفت آن برند خواهد داشت که این موضوع سالهاست در لوگوی مهمترین فدراسیون ورزشی ایران دیده نمیشود.
البته لوگوی هر کشوری برخواسته از فرهنگ و تاریخ آن کشور است و در واقع لوگوها طرحهای خلاقانه از هر برند هستند، به طور مثال لوگوی پرسپولیس یادآور تخت جمشید است که نام باشگاه از این بنای تاریخی انتخاب شده است. در لوگوی فرانسه نماد خروس، عربستان نماد درختان نخل، انگلیس نماد سه شیر، آلمان نماد عقاب و ... دیده میشود اما در لوگوی فدراسیون فوتبال ایران هیچ یک از مسائلی که گفته شد وجود ندارد و سادهترین لوگو از چندین سال قبل تاکنون انتخاب شده است.
کما این که در خلال جام جهانی 2018 یکی از سایتهای ورزشی بینالمللی در مقایسهای که روی لوگوی تیمهای حاضر در این رقابتها انجام داده بود، لوگوی فدراسیون فوتبال را فاقد طراحی و جذابیت لازم دانست.
اقدام فدراسیون در سال گذشته این امیدواری را به وجود آورد که به زودی تغییراتی در این زمینه ایجاد خواهد شد اما این موضوع به گوش فراموشی سپرده شده و خبری از تغییرات و به روز شدن لوگوی این فدراسیون نیست.