دیپلمات روس: غرب از کرونا علیه سوریه استفاده سیاسی می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده روسیه در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در شهر «ژنو» در سوئیس بعد از ظهر سه شنبه از کشورهای غربی که با حربه کرونا قصد اعمال فشار سیاسی علیه برخی کشورها از جمله سوریه را دارند، انتقاد کرد.

«گنادی گاتیلوف» نماینده روسیه در مقر اروپایی سازمان ملل در رشته توییت هایی در این باره نوشت: «کشورهای غربی به جای کمک به بازسازی زیرساختهای آسیب دیده در سوریه، از کووید-19 با اهداف سیاسی استفاده میکنند و مقامات سوری به تخریب عمدی نظام بهداشتی کشور خود متهم میشوند.»

گاتیلوف در ادامه نوشت: «مردم جهان آگاهند و کاملاآشکار است که این تحریمها اجازه نمیدهد مقامات سوریه یا افرادی که اقدام های بشردوستانه انجام میدهند به طور موثری واکنش نشان داده و به نیازمندان کمک کنند.»

این مقام ارشد روس در توییتی دیگر نوشت: «در حالی که هنوز خطر شیوع عفونت وجود دارد، آمریکاییها تجهیزات سرکوب شورش را به زندانهای تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه وارد می‌کنند. این در حالی است که واردات دارو یا تجهیزات پزشکی به شمال شرقی سوریه باید در اولویت باشد.»

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تاکنون به درخواست‌های مختلف از سوی مجامع جهانی و بین‌المللی برای رفع تحریم‌ها علیه ایران، سوریه، کره شمالی و ونزوئلا روبه‌رو شده اما تا به حال اقدامی برای تعلیق یا رفع آنها انجام نداده است.

سفیر سوریه در روسیه نیز روز دوشنبه به شدت از تحریم‌های آمریکا علیه کشورش در بحبوحه شیوع کرونا انتقاد و آن را «تروریسم پزشکی» توصیف کرد. «ریاض حداد» در یک همایش مجازی گفت: «تحریم‌های ایالات متحده علیه سوریه خلاف قوانین بین‌المللی هستند.»

وی اضافه کرد: «این تحریم‌ها در زمانی اتفاق می‌افتند که همه ملت‌ها برای مبارزه با عفونت ویروس کرونا بسیح شده‌ا‌ند. بنابراین، چنین اقداماتی ضد انسانی هستند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان